مدیر مشارکت های مردمی سازمان نوسازی و توسعه مدارس استان هرمزگان :
خبرگزاری بسیج: مدیر مشارکت های مردمی سازمان نوسازی و توسعه مدارس استان هرمزگان از جذب یک میلیارد و 800 میلیون تومان تعهد خیرین در جشنواره نوزدهم سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۱۷۱۶
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ علی مرادی، در آئین بهره برداری از مدرسه 6 کلاسه شهیدان مسعود و محسن تقی زاده، با تجلیل از مهندس تقی زاده، از خیرین نیک اندیش که با ساخت مدرسه 6 کلاسه در روستای گچین پایین از توابع شهرستان بندرعباس، آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف عالیه انسانی یاری کرده است، خاطر نشان کرد: پیشرفت کشور مرهون ایثار و کمک های خیرین است و اگر خیرین نباشند آموزش و پرورش کشور تعطیل می شود.

وی افزود: 65 پروژه با 264 کلاس در سطح استان به همت خیرین ساخته شده که بیشتر آنها از استان های هرمزگان، تهران و هموطنان مهاجر در شیخ نشین های خلیج فارس هستند.

مرادی، با تشریح وضعیت آب و هوایی استان، خاطرنشان کرد: رطوبت و درجه شرجی هرمزگان بسیار بالاست و به همین نسبت استهلاک مصالح زیاد و عمر ساختمان ها نسبت به سایر استان ها پایین است. وی با اشاره به اینکه 2000 کلاس درس نیازمند تعمیر و ایمن سازی است، اذعان کرد: به دلیل فرسودگی فضاهای آموزشی، جان 70 هزار دانش آموز استان در خطر است که نیازمند توجه بیشتر دولت هستیم اما با توجه به محدودیت های منابع مالی دولتی، نیاز مبرم به حمایت های بیش از پیش خیرین نیک اندیش و کمک های مردمی هستیم.  

وی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر جذب خیرین در سطح استان خوب بوده اما مشکل ما در مشارکت بخش دولتی است و اگر دولت سهم خودش را به موقع پرداخت کند خیرین تمایل بیشتری برای استمرار مدرسه سازی خواهند داشت.

مرادی فقیر ترین مناطق استان در بحث فضای آموزشی را بندرعباس و رودان اعلام کرد و گفت: تراکم دانش آموزی در این مناطق بالاست.

وی مسکن مهر را یکی از مناطق معضل دار استان برشمرد و گفت: 27 مدرسه در پروژه مسکن مهر نیاز داریم که در حال حاضر 7 مدرسه بنا شده و تراکم دانش آموز 54 نفر در هر کلاس است و معلمان به عنوان مبصر سر کلاس هستند.

 این مقام مسئول با انتقاد از توازن امکانات آموزشی در کشور، خاطر نشان کرد: با وجود این همه صنایع و منطقه آزاد قشم که 10 دقیقه بیشتر با آن فاصله نداریم، اما هرمزگان از استان های مرزی محروم به شمار می رود که ضرورت دارد مسئولان بیشتر به این استان توجه کنند.

مرادی با اشاره به اینکه در همایش مکران با آقای مجید صالحی، معاون پروژه های خیری و عمرانی شهیدان تقی زاده آشنا شدیم، اظهار داشت: در این جلسه مشکلات استان را با وی مطرح کردیم و ایشان مشتاق شد که در این استان پروژه احداث کنند و خانواده شهیدان تقی زاده نظر لطف داشتند و بهترین مدرسه شش کلاسه را در مدت 9 ماه در روستای گچین پایین احداث کردند که در هر شیفت 200 دانش آموز از امکانات این فضای آموزشی بهره مند می شوند.

 وی افزود: فونداسیون و ستون های این پروژه اجرا شده بود اما چون دولت توان تامین بودجه برای تکمیل آن را نداشت، به مدت دو سال طرح راکد مانده بود که با تلاش و پشتکار مهندس تقی زاده، این پروژه در کمتر از یک سال تکمیل و همزمان با بازگشایی مدارس در مهرماه جاری آماده بهره برداری شد که از خانواده محترم شهیدان تقی زاده صمیمانه تشکر ویژه داریم.

وی با قدردانی از ان جی او هایی که در سطح کشور تلاش های بسیار زیادی در راه توسعه فضای آموزشی انجام داده اند؛ اظهار داشت: یکی از اهالی منطقه با وجودی که خودش مشکل مالی دارد و در یک خانه فرسوده زندگی می کند، اما وقتی که فرزندش بر اثر تصادف از دنیا رفت، مبلغ 120 میلیون تومان دیه فرزندشان را صرف ساخت یک مدرسه سه کلاسه کردند.

مرادی گفت: از رسانه ها انتظار می رود مردم را در کنار دولت بالا ببرند چرا که اکثر انجمن ها و سازمان های مردم نهاد و عام المنفعه مثل انجمن کمک به بیماران سرطانی، خیرین مدرسه ساز، خیریه مدرسه ساز، درمانگاه و بیمارستان ساز و ... به شکل خودجوش و مردمی اداره می شوند اما متاسفانه اغلب رسانه ها به جای معرفی بیشتر این سازمان ها و انجمن ها، اخبار، گزارش ها و رپرتاژهایی در راستای معرفی برخی مسئولان منتشر و این افراد را مطرح می کنند که بعد از مدتی به عنوان بزرگترین اختلاسگران خیانت آنها به بیت المال و مردم افشا می شود.

وی تصریح کرد: مدرسه بستر توسعه است و رشد فرهنگی را به همراه دارد؛ اگر مدرسه ای یک سال بخوابد، هر سال 300 بزهکار به افراد آسیب زای جامعه اضافه می شود و 300 ارگان و نهاد و سازمان باید بسیج شوند تا معضلات و آسیب های اجتماعی را کاهش دهند، بنابراین هر چه در این زمینه سرمایه گذاری کنیم سود آن به طور مستقیم و غیر مستقیم به خودمان بر می گردد.

 

ارسال نظرات