خبرهای داغ:
برنامه های هفته دفاع مقدس توسط فرمانده سپاه ناحیه اسلام آباد غرب تشریح شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۶۹۶
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،رسرهنگ بیژن خدادادیان در نشست خبری که در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد ضمن تسلیت ایام ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس نماد سرافرازی و سربلندی مردم ایران اسلامی است.

 

وی افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام مسلح به سلاح ایمان و با اعتماد به خدا در مقابل 35 الی 40 کشور و ابرقدرت هایی که از آنها پشتیبانی می کردند ایستادند و در نهایت پیروز شدند و رهبر انقلاب(مدظله العالی) چه زیبا فرمودند "جنگ حقیقتا یک گنج تمام ناشدنی است".

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اسلام آباد غرب بیان کرد: در سایه دفاع مقدس کشور ما امروز توانسته در رده های برتر دنیا از لحاظ علمی قرار بگیرد و اگر جنگ نبود و جوانان این کشور را آب دیده نمی کرد بطور قطع این موفقیت ها را ما به دست نمی آوردیم.

 

خدادادیان با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس به دشمن نشان داد که گزینه نظامی برای دشمن کارایی ندارد و دشمن نیز امروز ناتوان از بکارگیری آن است، تصریح کرد: فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی را باید به جوانان و نوجوانان انتقال داد زیرا دشمن امروز سلاح خود را به سمت اعتقادات و تفکر ما نشانه رفته است و قصد نفوذ و ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی را دارد.

 

وی با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ فرهنگی است و رسانه ها نقش شاخصی در این جنگ ایفا می کنند افزود: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای انتقال تجربیات نسل جنگ به نسل جدید است و به همین منظور برنامه های متنوعی در سطح کشور، استان و شهرستان برای بهره گیری از هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه بالغ بر 90 برنامه در هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان برگزار می شود، بیان کرد: مهمترین برنامه اولین روز هفته دفاع مقدس برگزاری رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور که مصادف با روز اول ماه محرم است با حضور بسیجیان ولایتمدار، نیروی انتظامی سخت کوش، ارتشیان دریادل و پاسداران جان بر کف و همایش پیاده روی خانوادگی برگزار می شود.

 

خدادادیان برگزاری یادواره شهدا، مسابقات ورزشی، برگزاری نمایشگاه، غبارروبی مزار شهدا را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: نمایشگاه دفاع مقدس با همکاری شهرداری و با غرفه های مختلف و متنوع از قبیل غرفه عفاف، آثار جنگ، سلامت و غیره در یکی از محلات محروم شهرستان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه دومین روز از هفته دفاع مقدس با برگزاری مراسم صبحگاه دانش آموزی و نواخته شدن زنگ مقاومت در دبیرستان شاهد مطهره با حضور مسئولین و خانواده های شهدا آغاز می شود، گفت: دیدار با امام جمعه شهرستان، دیدار با خانواده شهداء، نشست عزاداری محرم و یادواره شهدای دانش آموز نیز از جمله برنامه های دومین روز از هفته دفاع مقدس است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اسلام آباد غرب گفت: صعود به تپه نورشهداء، برگزاری مسابقه طناب کشی و دیدار با رزمندگان بسیجی مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس در سومین روز از این هفته است.

 

وی افزود: در روز دوشنبه مصادف با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس سرکشی از خانواده شهداء و افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی و افتتاح دو پایگاه بسیج در این روز از هفته است.

 

خدادادیان تصریح کرد: در سایر روزهای هفته دفاع مقدس نیز دیدار با خانواده شهید مدافع حرم احمدی فرد، مسابقات ورزشی، نشست بصیرتی، برپایی ایستگاه صلواتی، مسابقات تیر اندازی، همایش پیشکسوتان جبهه و جنگ، محفل انس با قرآن، برگزاری یادواره آبروی محله، و خاطره گویی با حضور رزمندگان دفاع مقدس از جمله برنامه هایی است که اجرا می شود.

ارسال نظرات