عصر امروز به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس اغاز سال تحصیلی و تقارن آن با ماه محرم کمیته دانشجویی استان در محل سالن جلسات معاونت فرهنگی دانشگاه ایلام تشکیل جلسه دادند.این ستاد دانشجویی ریاست آن با رئیس دانشگاه ایلام و دبیری آن را سازمان بسیج دانشجویی ایلام بر عهده دارد.
کد خبر: ۸۹۲۱۶۸۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، ، عصر امروز به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با ماه محرم کمیته دانشجویی استان در محل سالن جلسات معاونت فرهنگی دانشگاه ایلام تشکیل جلسه دادند.

این ستاد دانشجویی که ریاست آن با دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام و دبیری آن را سازمان بسیج دانشجویی ایلام بر عهده دارد با حضور مسئول بسیج دانشجویی، مسئولین فرهنگی و مسئولین نهاد رهبری در دانشگاه ها استان برگزار شد.

سرهنگ علیپور در این جلسه باگرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس و تقارن سال تحصیلی جدید با ماه محرم گفت: امنیت و ارامش این مرز و بوم مرهون جانفشانی و رشادت های شهدای دفاع مقدس است و در تکریم این عزیزان هرکاری کنیم کم است.

وی با اشاره به برنامه های اجرایی بسیج دانشجویی استان در هفته دفاع مقدس ، گفت: برپایی یادواره شهدا، نمایشگاه اغاز تا پایان دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدای گمنام، دلجویی و دیدار با خانواده های شهدا، نشست های بصیرتی معرفتی، برگزاری اردوهای زیارتی معرفتی به مقصد قم و مشهد مقدس، ستاد استقبال از ورودی های جدید دانشگاه از اهم برنامه های بسیج دانشجویی در این ایام است.

علیپور با بیان اینکه ستاد استقبال از دانشجویان جدیدالورود باید به همت مسئولین دانشگاهی و بسیج دانشجویی به بهترین نحو برگزار شود، تاکید کرد: در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس برنامه های مشترکی متناسب با فضای علمی و دانشجویی با رعایت حرمت ماه محرم در دانشگاه های استان داشته باشیم.

وی افزود: مسئولین فرهنگی دانشگاه ها برنامه های خود را به دبیرخانه ستاد دانشجویی ارسال کنند تا برنامه ها به صورت هماهنگ و منظم با حضور اعضای ستاد اجرا شوند.

مسئول فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه این جلسه گفت:شهدا همان کسانی هستند که به دامن اهل بیت علیهم السلام چنگ زده و به تمسک از سیره اربابشان برای دفاع از دین برخاستند.

وی گفت: شهدا کسانی بودند که با بستن سربندهای یا زهرا و یا حسین به دل دشمن حمله ور شدند و جانها فدا کردند تا عزت اسلام و انقلاب در جهان بماند.باکری ها و چمران ها و زین الدین ها در طول حرکت عاشورایی حسین عاشقانه دفاع کردند اینها بزرگ عارفانی هستند که باید در مقابل عظمتشان تعظیم کردکه اگر قدر این شهدا را ندانستیم بی تقوا هستیم.

به ازای هر صندلی مدیریت در کشور 8 شهید جان فشانی کرده اند شهدا حق زیادی بر گردن ما دارند و امروز نیز شهدای مدافع حریم آل الله در همان مسیرند.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری وام دار حرکت در مسیر سیدالشهدا ع است.

حجت الاسلام صغیرا، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان ایلام با بیان اینکه عظمت ماه محرم و هفته دفاع مقدس بر کسی پوشیذه نیست گفت: دفاع مقدس همان راهی است که سیدالشهدا در ان مسیر قدم برداشت.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان ایلام خاطر نشان کرد: ارزش و عظمت دفاع مقدس به برکت سیدالشهدا ع و راه اوست.

حجت الاسلام صغیرا گفت:بحمدالله دولتمردان ما قدردان این ایام هستند هر چند انتقاداتی به انان وارد است اما در برنامه های هفته دفاع مقدس حضور پر رنگ دارند .

معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان ایلام گفت: انچه حائز اهمیت است سیره امام حسین ع و شناخت افردای است که این مسیر را بدرستی درک کرده اند.

حجت الاسلام صغیرا تاکید کرد: اگر مسئولی باشد که عقیده ای خلاف عقیده رهبری داشته و با ولایت زاویه داشته باشد این انحراف از مسیر اهل بیت نمی گذارد عملش صحیح باشد و به بی راهه می رود.

وی افزود:دم از شهید و شهدات زمانی موثر است که با عمل صالح توام باشد نیت قرب الی الله و خدمت به خلق الله ارزشمند است .با نیت الهی و عمل به سیره سیدالشهدا ع همدل و یک صدا در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و زنده نگه داشتن یاد شهیدان حرکت کنیم.تا پس از گذشت 1400 سال بگوییم السلام علیک یا انصار ابی عبدالله ع و در زمره انصار حسین ابن علی محسوب شویم.

دکتر شیرخانی، مسئول فرهنگی دانشگاه ایلام نیز در پایان جلسه از برپایی اختتامیه سوگواره ملی اربعین حسینی در دانشگاه ایلام خبر داد و گفت:با حضور سردار فضلی و سرپرست وزارت علوم جلسه ستاد دانشگاهیان قرارگاه علم الهدی کشوری در دانشگاه ایلام برگزار خواهد شد.

معاونت فرهنگی دانشگاه ایلام تاکید کرد: از ظرفیت مناطق عملیاتی استان ایلام باید به نحو احسن بهره برداری شود و در این عرصه باید توجه ویزه ای به یادمان های دفاع مقدس استان شود .

 

 

ارسال نظرات