خبرهای داغ:
معاون مدیر کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور مطرح کرد
معاون مدیر کل بهداشت و درمان سازمان زندان های کشور اقدامات انجام شده در راستای کاهش آسیب رفتارهای پر خطر در زندان همدان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد.
کد خبر: ۸۹۲۱۶۸۱
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱

عملکرد مطلوب زندان همدان در کاهش آسیب رفتارهای پرخطربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ابراهیمی معاون مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور  به همراه نظری کارشناس مسئول بهداشت و درمان سازمان و شفاعتی مسئول مشاوره و روان درمانی سازمان در معیت  جبار پیوسته معاون سلامت، اصلاح و تربیت و موالات مسئول بهداشت و درمان اداره کل زندان های همدان از زندان همدان بازدید کردند.

این هیات از بخش‌های مختلف واحد سلامت و مراقبت، واحد متادون تراپی و درمان سوء مصرف مواد بازدید به عمل آوردند و ضمن گفتگو با مددجویان بند متادون از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و اقدامات درمانی انجام شده توسط واحد بهداشت و درمان زندان قرار گرفتند.

معاون مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور ضمن تاکید بر نقش موثر متادون‌تراپی در کاهش آسیب رفتارهای پر خطر، فعالیت‌های انجام شده را بسیار مفید و مطلوب ارزیابی کرد و بر ضرورت انجام بیماریابی و شناسایی مددجویان دارای علائم ترک سوء مصرف مواد مخدر در بند قرنطینه بر انجام تست مرفین در این بند تاکید کرد.

اسحاق ابراهیمی پرونده‌های تشکیل شده برای مددجویان تحت درمان را بسیار منظم و طبق استاندارد وزارت بهداشت برآورد و انجام خدمات مشاوره‌ای و روانپزشکی برای  بیماران مصرف کننده مواد محرک را مهم عنوان کرد.

وی ضمن تاکید بر گسترش برنامه های متادون تراپی در زندان مرکزی همدان  خاطرنشان کرد:عامل اصلی کاهش بار بیماری ایدز در زندان‌های کشور ایجاد و توسعه برنامه‌های متادون درمانی بوده است.

موالات مسئول بهداشت و درمان اداره کل زندان های همدان نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های 6 ماهه سال جاری در واحد بهداشت و درمان و با اشاره به فرآیند انجام نحوه درمان نگهدارنده وسم زدایی در زندان  اظهار  کرد: در حال حاضر حدود 300 نفر مددجو تحت درمان نگهدارنده و حدود 100 نفر در ماه تحت درمان سم زدایی قرار دارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات