فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان گفت: 90 برنامه متنوع فرهنگی، هنری، مذهبی و ورزشی به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۱۶۲۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار رشید اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان درنشست خبری  تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداست این هفته و تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: شروع هفته دفاع مقدس با ماه محرم است و باید رویکرد ما در برنامه‌ها به گونه ای باشد که امتداد عاشورا و دفاع مقدس در برنامه‌ها احساس شود.

وی هدف از برگزاری هفته دفاع مقدس بیان واقعیت‌ها و ارزش‌ها و همچنین نمایش قدرت و توان نظامی، انتظامی و نیروهای بسیجی و ارزیابی و انسجام بین نیروها عنوان کرد و گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس تنها با رژیم بعث عراق مقابله نکردند بلکه با کشورهای تا دندان مسلح جهان مقابله کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان تصریح کرد: کشور عراق به همراه استکبار جهانی جنگی را بر ما تحمیل کرد که دنیا شاهد ایثار، رشادت و  از خود گذشتگی جوانان غیور ایران شد.

سرهنگ پاسدار اکبری با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته در کمیجان گفت: 90 برنامه متنوع فرهنگی، هنری، مذهبی و ورزشی به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان کمیجان برگزار می‌شود.

وی افزود: اولین برنامه هفته دفاع مقدس برگزاری یادواره شهدای شهرستان کمیجان در 30 شهریور راس ساعت 16 با سخنرانی سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می شود. در حاشیه یادواره شهدا با حضور سردار شریف گلباران مزار شهدا و افتتاح نمایشگاه یادوراه شهدا برگزار می گردد.

فرمانده ناحیه  مقاومت بسیج کمیجان تصریح کرد: برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس شامل برگزاری صبحگاه مشترک در 2 مهرماه با سخنرانی فرمانده سپاه روح الله، غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا، رژه موتوری، ایستگاه صلواتی، برپایی، همایش ائمه جمعه و جماعات، یادواره شهداء، اعزام به اردوی جهادی یک روزه، دیدار با خانواده شهداء و رزمندگان دفاع مقدس، دیدار با امام جمعه شهرستان، حضور منسجم بسیجیان در نماز جمعه، برپایی همایش پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، راهپیمایی حمایت از امران به معروف و ناهیان از منکر، مسابقات ورزشی است .

وی با بیان اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی رزمندگان انقلاب اسلامی در برابر استکبار و ایادی آن با تکیه بر آموزه‌های عاشورای حسینی ایستادگی کردند، افزود: دفاع مقدس یک حادثه الهی در امتداد عاشورا است و انقلاب اسلامی یک فرهنگ دینی برای لبیک به ندای امام حسین (ع) است.

سرهنگ اکبری خاطرنشان کرد: سالگرد دفاع مقدس توفیقی برای بازخوانی هشت سال عشق و ایثار، عرفان و فنا شدن در بطن و متن حقیقت است بنابراین توجه به این امر لازم و ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات