حجت الاسلام خورشیدی در همایش بزرگ مدافعان حرم شهرستان شاهرود گفت: برای دفاع از اهل بیت و شیعیان مدافعان حرم می روند و امت واحده در هر جا شیعه امیرالمومنین حضور دارد جزو بدنه شیعه هست و این را نسبت به مدافعین حرم باید دانست.
کد خبر: ۸۹۲۱۵۹۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام محسن خورشیدی در همایش بزرگ مدافعان حرم شهرستان شاهرود با ضیافت امام حسن مجتبی (ع) که به همت سپاه ناحیه شاهرود و پایگاه شهید بازوی حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص) در مسجد زینبیه این شهر برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد امام مجتبی (ع) و امام حسین (ع) و یاد و خاطره شهدا و امام راحل اظهار کرد: همه چشم طمع امروز داریم برای محرم و به امام حسن توسل می‌کنیم تا فهم ما نسبت به اهل بیت (ع) بیشتر شود و بتوانیم ماه محرم را به خوبی درک کنیم.
وی افزود: صلح امام حسن مجتبی آنچه مسلم است هیچ ایرادی وارد نیست چرا طبق روایات شرح وظایف چهارده معصومبه طور مکتوب از عالم بالا آمده است و که به چهادره بخش تقسیم شده و جدا جدا مهر شده و خدمت بنی اکرم (ص) آوردند و هر کدام وظیفه داشته این دستورالعمل و تکلیف خود عمل کند.
خورشیدی خاطر نشان کرد: تکلیف امام حسن مجتبی (ع) این بوده که دین باقی بماند و صلح بوده و مذمت دوستان و یک موقع قیام و کشته شدن و اسارت اهل بیت (ع) بوده که سیدالشهدا قبول کرده است و مابقی نیز اینگونه بوده است.
وی با اشاره به اتفاقات زمان امام حسن مجتبی (ع) تصریح کرد: صُلح معصوم یا پیغمبر الهی با دشمن زمانی اتفاق می‌افتد که امت آن امام و پیغمبر کوتاهی کند، امام حسن شش ماه می‌جنگید وقتی دید فرماندهان دارند مال دنیا را قبول می‌کردند و کار را بر امام تنگ کردند و سه بار امام حسن را ترور کردند که موفق بود.
محقق و پژوهشگر حوزه دین ادامه داد: این اتفاق برای امیرالمومنین و نبی اکرم (ص) اتفاق افتاده است که پیامبر در غدیر می‌ترسید که ابلاغ رسالت کند چرا که کم بودند متقین؛ پیغمبر در وقتی اوج انقلاب بوده همان موقع می‌ترسیده نسبت به مردم و این در امام مجتبی (ع) و در سیدالشهدا بوده تا جایی که قرار شد قیام کند.
وی با اشاره به زمان حضرت موسی (ع) بیان کرد: این توضیحات با زمان حضرت موسی (ع) فرق نمی‌کند که آنجا نیز عده زیادی ایمان آوردند، اما وقتی موسی به کوه طور رفت و ده روز دیر آمد سامری همه را گوساله پرست کرد.
خورشیدی با اشاره به بحث مدافعان حرم و ارتباط آن با امام حسن و موسی (ع) گفت: مدافعین حرم از وقتی خدا گل آدم را سرشت و چهل روز گذاشت و خدا از روحش در گل انسان دمید و آدم شد، مدافع حرم ایجاد شد.
وی عنوان کرد: آدم باید به ولایت امیرالمومنین سجده کرد و شیطان نکرد و جنگ آغاز شد و تا امروز ادامه دارد، شیعه در هیچ عمل و عبادتی و جهادی خودش به تنهایی موجودیت ندارد و با نبی اکرم (ص) همه چیزش سنجیده می‌شود، شیعه خمس مالش را ندهد و ده برابر به نیازمندان کمک کند از گردن او رفع نمی‌شود.
استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: محبت به نبی اکرم (ص) و اهل بیت باید کند تا محبت به خانواده پذیرفته شود، شیعه اگر می‌خواهد دفاعی کند باید از اهل بیت دفاع کند تا مابقی پذیرفته شود.
وی با بیان اینکه چه کسی تصور دارد که برای دفاع از افراد، مدافعان حرم می‌روند گفت: برای دفاع از اهل بیت و شیعیان مدافعان حرم می‌روند و امت واحده در هر جا شیعه امیرالمومنین حضور دارد جزو بدنه شیعه هست و این را نسبت به مدافعین حرم باید دانست.
خورشیدی ادامه داد: برخی داخل مملکت نسبت به همه امور مثبت که انجام می‌شود واکنش نشان داده می‌شود؛ نه اصلاح طلب و نه اصول گرا به درد می‌خورد و آقا فرمود: انقلابی گری مهم است، یک عده بی دین‌ها و لائیک‌ها و فتنه سبز به این‌ها گیر می‌دهند و تکلیفشان معلوم است، اما چرا برخی مسئولین موضع می‌گیرند و حمایت نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس هم عده‌ای به همراه دفاع مقدس نبودند و دائم دَم از خستگی مردم می‌زدند و کسی نیست جواب بدهد که چرا بچه‌ها تو در خارج هستند، همه زاد و روز این‌ها در آمریکا با پول بیت المال مدرک بیرند و بشوند یک کاره‌ای در کشور و این‌ها نمی‌دونن مدافع حرم چیست، اما چرا زیر سوال می‌برند به همان دلیل که امام حسین را زیر سوال می‌برند.
محقق و پژوهشگر حوزه دین با جواب به این سوال عنوان کرد:، چون ارزش‌های حقیقی الهی خدشه بردار نیست این‌ها فشار می‌دهند، فقط کافیست حرام زاده نباشی هر کجای دنیا باشی متمایل به ارزش‌ها می‌شود و هه دنبال برجام و اقتصاد بودند یک شهید پیدا می‌شود همه جامعه را تکان می‌دهد چرا که جامعه حلال زاده است.
وی با تاکید بر پاکدامنی و روزی حلال گفت: اگر روزی حلال و در دامن پاک باشی هر چند در لشکر عمر سعد باشی و می‌شود حُر؛ چه امام حسن صلح کند چه امام حسین شهید کند ما شعیان یک تکلیف داریم ما صف مان مشخص باشد که با امام علی و امام حسین و مدافع حرم چگونه هستیم.
خورشیدی با بیان اینکه عمل ما سه قسمت دارد که با قلب بپذیری یا با زبان بگی و یا با اعضا و جوارح عمل کنی بیان کرد: اگر نمی‌توانی با اعضا و جوارح عمل کنی با زبان و قلب خود اینگونه باشی و خود را رنگ خدایی کنیم که نسبت به حقایق و مسائل دینی خط ما مشخص شود.
وی تاکید کرد: ما برای رسیدن به خدا راه‌های مختلفی داریم که راه کوتاه و عریض آن مسیر سیدالشهداست و آدابی دارد که باید آداب آن را آموخت.
در این مراسم مهدی مختاری و علی اکبر نظری به مدیحه سرایی در وصف شهدا و امام حسین (ع) پرداختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها