خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: نیاز جامعه امروز ما گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در عرصه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ معنوی ایثار با استفاده از ادبیات دانشگاهی است.
کد خبر: ۸۹۲۱۵۸۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

ضرورت گفتمان‌سازی و جریان‌سازی دفاع مقدس در جامعهبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری در حاشیه اولین کارگاه فهرست‌نویسی اسناد دفاع مقدس با تاکید بر تغییر نگاه سطحی به ابعاد دفاع مقدس به نگاه تحقیقاتی و تاریخ پژوهی اظهار داشت: ثبت اسناد به جای مانده از سال‌های دفاع مقدس و آثار مکتوب شهدا می تواند لایه‌های پنهان جنگ و ایدئولوژی حاکم بر جبهه‌ها و افکار جوانان کشور را هویدا کند.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق صورت پذیرد و افکار جوانان با لایه‌های پنهان جنگ آشنا شود به همت سندپژوهان و تاریخ‌پژوهان خواهد بود و دیگر کسی نمی‌تواند به فرهنگ دفاع مقدس نگاهی سطحی و هیجانی داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان در ادامه اضافه کرد: در حوزه حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از همه به شعارسازی پرداخته شده است که حاصل از هیجان زودگذر است.

وی یادآور شد: دفاع مقدس از تفکر عمیق استراتژیک، وطن‌پرستی و نگاه اعتقادی به باورهای دینی و پایبندی به آرمان‌های نظام و انقلاب برخوردار بود که در وصیتنامه شهدا و دل‌نوشته‌ها و آثار به جای مانده از دوران هشت سال حماسه و ایثار کاملا محسوس است.

ظفری با تاکید بر لزوم ثبت اسناد تصریح کرد: جمع‌آوری، فهرست‌نویسی، طبقه‌بندی و اطلاع‌رسانی اسناد دفاع مقدس یکی از ضرورت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در پایان گفت: نیاز جامعه امروز ما گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در عرصه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ معنوی و عرفانی ایثار و شهادت با استفاده از ادبیات دانشگاهی و کاربردی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات