عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایجاد تحول اساسی نرم افزاری در نظام خزانه داری کشور به شفافیت نقدینگی ها و کسب درآمدها و انجام هزینه ها در کشور کمک می کند.
کد خبر: ۸۹۲۱۵۳۷
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی درباره اولویت اقتصادی تعیین شده از سوی رئیس جمهور برای وزارت اقتصاد گفت: یکی از اولویت‌های تعیین شده در زمینه ایجاد تحول اساسی نرم افزاری در نظام خزانه داری کشور به منظور افزایش کارایی و هماهنگی هرچه بیشتر بین خزانه و سازمان برنامه و بودجه است که اقدام مثبتی ارزیابی می‌شود.
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: اینکه درآمد‌های کشور چگونه با توجه به بودجه‌های در نظر گرفته شده از سوی سازمان برنامه و بودجه توزیع می‌شود نکته قابل تاملی است.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، افزود: تجربه بیانگر این است عموما رقم درآمد‌ها کمتر از میزانی بوده که باید برای بودجه سنواتی هزینه شود تشخیص نوع هزینه نکته مهمی است که باید بررسی شود.
حسینی شاهرودی گفت: ایجاد سامانه‌ای برای شفافیت در درآمد‌ها نکته مثبتی است به نحوی که امکان پنهان کردن درآمد‌ها وجود نداشته باشد. این تجربه وجود داشته که سازمان برنامه و بودجه تخصیص بودجه‌ای را صادر می‌کند، اما در خزانه موجودی وجود ندارد اعلام می‌شود قابل پرداخت نیست، بنابراین ایجاد سامانه در رفع اینگونه مشکلات مهم است.
وی در ادامه گفت و گوی خود با خبرگزاری خانه ملت ادامه داد: ایجاد تحول اساسی نرم افزاری در نظام خزانه داری کشور به شفافیت نقدینگی‌ها و کسب درآمد‌ها و انجام هزینه‌ها در کشور کمک می‌کند.
حسینی شاهرودی افزود: در خصوص ابلاغ اولویت اقتصادی تعیین شده از سوی رئیس جمهور به وزارت اقتصاد، قوانین در کشور وجود دارد، اما این الزام رئیس جمهور باعث توجه بیشتر به اجرای صحیح قوانین مربوطه و اعمال نظارت موثر در این رابطه می‌شود.
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: اینکه سازمان برنامه و بودجه موظف به ارائه گزارش‌های مقایسه‌ای برای بررسی میزان پیشرفت دستگاه‌ها در عمل به وظایفشان، شده نکته مثبتی برای ارتقای عملکرد است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها