رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری کردستان گفت: در حال حاضر پنج سرمایه گذار خارجی در این استان سرمایه گذاری کردند.
کد خبر: ۸۹۲۱۴۹۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسین دهقانی در همایش تجاری اتاق‌های بازرگانی ساووی جنوبی فنلاند و سنندج که در سالن همایش‌های مرکز سنجش و مهارت و صلاحیت حرفه‌ای کردستان برگزارشد، گفت: امیدواریم این همایش آغازی برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری مستمر ما بین این دو استان شود.

وی عنوان کرد: کردستان با دارابودن پتانسیل‌های اقتصادی، استعداد‌های طبیعی و بازار رو به رشد در کشور‌های همسایه، زمینه سرمایه گذاری سود آور در بخش‌های مختلف اعم از صنعتی و گردشگری را دارد.

وی ادامه داد: در مرکز خدمات خدمات سرمایه گذاری استان فرصت‌های سرمایه گزاری در بخش‌های مختلف تدوین شده و در سایت اینترنتی این مرکز هم قابل دسترسی است.

رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری کردستان اضافه کرد: این فرصت‌ها دیدگاه اولیه در خصوص پروژه‌های سرمایه گذاری در استان است و عمده اولویت ما در سرمایه گذاری خارجی ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

دهقانی با اشاره به اینکه در بخش گردشگری مناطق نمونه فراوانی دراستان برای سرمایه گذاری وجود دارد، بیان کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران حمایت و تشویق سرمایه گذار خارجی را وظیفه خود می‌داند و در استان هم تمام ارکان دولت حامی سرمایه گذاران هستند.

وی با بیان اینکه قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذار خارجی در ایران از بهترین قانون‌های حمایتی است، گفت: این قانون سرمایه گذاران را از زمان ورود به کشور و دریافت مجوز تا پایان مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: این قانون سرمایه گذار خارجی را هم، چون داخلی محترم می‌شمارد و تمام حقوق متصور برای سرمایه گذاران داخلی را برای خارجی‌ها هم به رسمیت می‌شناسد.

رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری کردستان اولویت نخست وزا ت. اقتصادی و دارایی را حمایت جدی و قاطع از سرمایه گذاران خواند و گفت: پتانسیل‌های اقتصادی و امنیت موجود در کشور و استان کردستان، امنیت سرمایه گذاران خارجی را تامین می‌کند.

دهقانی با بیان اینکه مشوق‌های برای سرمایه گذاران خارجی در قانون مذکور آمده است، بیان کرد: هم اکنون کردستان پذیرای پنج سرمایه گذار خارجی در است و امیدواریم شاهد سرمایه گذاری سرمایه گذاران فنلاندی هم در این استان باشیم.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات