مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان تبلیغ اسلام و بیان ارزش‌های دینی را از وظایف مهم سازمان دانست و بر تربیت نیروی مؤمن و انقلابی برای حفظ آرمان‌های شهدا و امام راحل تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۲۱۴۸۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام کرمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس تبلیغات اسلامی قروه با بیان اینکه در حکومت اسلامی پست‌ها امانتی است الهی، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت تبلیغ دین مبین اسلام در کنار ارتقا فرهنگ جامعه، دفاع از اسلام و انقلاب و ولایت و رهبری و از همه مهم‌تر آرمان‌های شهدا و امام راحل را بر عهده دارد.

به گفته وی تبلیغ اسلام و شناساندن خوبی‌ها و ارزش‌ها به مردم از وظایف اصلی تبلیغات اسلامی است و نهادی مؤثر و تأثیر گذاری در حوزه فرهنگی به حساب می‌آید.


کرمی با بیان اینکه حفظ امانت الهی برای خدمت به مردم ضروری است، تصریح کرد: در حال حاضر مؤسسات مهمی از جمله انتشارات امیرکبیر، جمعیت بانوان فرهیخته، سازمان مدارس صدرا، خبرگزاری مهر، دانشگاه سوره، دارالقرآن و ... زیر مجموعه سازمان تبلیغات بوده و در حال فعالیت هستند.


وی از توسعه فعالیت‌های قرآنی به عنوان نیاز ضروری جامعه نام برد و گفت: در حال حاضر در کشور ۹۰ هزار هیئت مذهبی وجود دارد که از این تعداد ۶۱۰ هیئت آن در کردستان می‌باشد و سهم شهرستان قروه هم ۲۲۰ هیئت است.


حجت الاسلام کرمی به ساماندهی مداحان و ذاکران اهل بیت به عنوان یکی دیگر از مجموعه وظایف تبلیغات اسلامی اشاره کرد و از فعالیت ۸۶ هزار مداح و ذاکر در کشور خبر داد و مداحان و ذاکران کردستان را به تعداد ۶۰۰ نفر دانست.


وی همچنین از اعزام سالانه ۶۰ هزار مبلغ و روحانی در نقاط مختلف کشور با استقرار ۳ هزار روحانی خبر داد و در این حوزه در سال جاری کردستان ۵۰ روحانی مستقر داشته که از این تعداد ۲۲ روحانی در قروه بوده اند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان از اجرای ۶ هزار گفتمان دینی در استان گفت و یاداور شد: امروزه اجرای گفتمان‌های دینی نیاز ضروری جامعه به ویژه برای جوانان است و باید با تبلیغات چهره به چهره به شبهات جوانان پاسخ داده شود چرا که گفتمان اعتماد به نفس را تقویت و اثربخشی بالایی را دارد.


حجت الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه ۱۲ هزار دانش آموز در سراسر کشور در مدارس صدرا تحصیل می‌کنند، افزود: استان کردستان با دارا بودن ۴ مدرسه صدرا که دو مرکز ان در قروه دایر می‌باشد ۴۰۰ دانش اموز را تحت پوشش داشته و در واقع این مدارس جزو بهترین مراکز آموزشی کردستان محسوب می‌شوند.


وی تربیت نیروی جوان مؤمن و انقلابی در مدارس صدرا را از ویژگی‌های مهم و شاخص این مراکز دانست.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات