خبرهای داغ:
محفل روایتگری شهدا و ایثارگران شهرستان شاهرود به مناسبت هفته دفاع مقدس در منزل سردار شهید رمضانعلی نوری در روستای دیزج برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۴۵۴
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور پرشور ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و راویان دفاع مقدس، محفل روایتگری شهدا و ایثارگران به میزبانی منزل سردار شهید رمضانعلی نوری در روستای دیزج شاهرود برگزار شد.
در این محفل نورانی که با قرائت دسته جمعی سوره والعصر و دعای فرج آغاز شد، جلالی همرزم شهید به بیان خاطراتی از شخید پرداخت و بر نماز اول وقت وشجاعت و مصلحت اندیش نبودن در کار و استواری و صلابت شهید اشاره کرد.
رمضان حیدری دوست و همرزم شهید نیز در سخنانی با بیان اینکه شهید نوری انسان جسور و شجاعی بود گفت: سال ۱۳۶۴ این شهید به استخدام کمیته درآمد و با این علاقه شدیدی به پایگاه بسیج روستا داشت و برخی شب‌ها به پایگاه می‌آمد و دو ساعت پُست هم می‌داد.
وی افزود: شهید نوری برای پایگاه بسیجدیزج پشتوانه قوی معنوی و عملیاتی بود و در جبهه نیز رشید و شجاع بودند و در پشت جبهه که بودند قوت قلبی برای رزمندگان در جبهه بودند که خانواده‌های آن‌ها در آرامش و امنیت هستند.
حیدی تاکید کرد: خصوصیت بارز شجاعت شهید نشات گرفته از بینش عمیق و بصیرت این شهید داشت و در هفت نوبت در عملیات‌های مختلف، چون والفجر مقدماتی و رمضان و خیبر و کربلای ۵ و نصر ۸ حضور داشت.
رامین نظری همرزم و دوست شهید نیز در این محفل روایتگری که خانواده شهید حضور داشتند نحوه شهادت شهید را در عملیات نصر هشت و گردنه گَردرَش توضیح داشتند که این شهید در جلوی ستون در کانل در ارتفاعات حرکت می‌کردند و سنگر‌های دشمن را پاکسازی که ناگهان عراقی با اسلحه رگبار به سوی این شهید بسته و پانزده گلوله به شهید اصابت می‌کند و شهید می‌شود و به خاطر صلابت شهید برای برگرداندن پیکیر شهید چهار اسیر عراقی قوی هیکل پیکر شهید را به پایین قله منتقل می‌کنند.
در این محفل نورانی پدر شهید با ابراز خرسندی از حضور همرزمان و یادگاران دفاع مقدس در منزل وی اظهار کرد: شهید بسیار خدمت گذار و پرتلاش بود و به حرف پدر و مادر خوب گوش می‌کرد و همیشه در تلاش برای خدمتگذاری به مردم و جامعه و خانواده بود و در همین مسیر هم به شهادت رسید.
خاطر نشان می‌شود، شهید رمضانعلی نوری متولد سال ۱۳۴۳ روستای دیزج شاهرود که عضو کمیته انقلاب اسلامی بود که در تاریخ ۲۸ آبان ماه سال ۱۳۶۶ در منطقه ماووت عراق در عملیات نصر هشت بر اثر اصابت پانزده گلوله به سینه و شکم به شهادت رسید و در گلزار شهدا دیزج آرام گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها