خبرهای داغ:
دبیر گروه اردوی جهادی ثامن‌الائمه شهرضا گفت: پروژه مهدویت به زبان کودک به شکل نقل داستان‌های قرآنی و دینی در روستای امامزاده علی اکبر(ع) شهرضا انجام شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۴۵۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، عماد کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به اردوهای جهادی، اظهارداشت: اثر شرکت در این اردوها سبب پایداری بر ارزش‌های انقلابی، تاثیر مثبت بر فرد و کمک به شناخت شخصیت فرد برای خودسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این اردوهای جهادی برپایه سازندگی استوار شده که این سازندگی از خودسازی درونی افراد به سازندگی مناطق محروم خلاصه می‌شود، افزود: طرح های اردوهای جهادی علاوه بر خدمت رسانی باعث فرهنگسازی و گسترش روحیه جهادی در بین آحاد مردم می‌شود.

دبیر گروه اردوی جهادی ثامن‌الائمه شهرضا گفت: با انجام فعالیت‌های عمرانی و خدماتی در قالب اردوهای جهادی در روستاها و فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌ها برای روستاییان، می‌توان از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری و به توسعه و آبادانی روستاها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، اردوهای جهادی نوعی تمرین، خدمت، خودسازی و آشنایی با مسائل جامعه و بسیار با ارزش است، افزود: افراد شرکت کنند در اردوهای جهادی در حوزه‌های مختلف کاری از جمله عمرانی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی مقاومتی، دامپزشکی، پزشکی و خدماتی به مردم روستا کمک می کنند و البته در این بین از همکاری ادارات و سازمان‌های دولتی مرتبط با موضوع نیز استفاده می‌شود.

کاویانی با بیان اینکه این اردوها بهترین فرصت برای شناخت واقعیت‌های جامعه است، گفت: سومین اردوی جهادی ثامن‌الائمه از 11 تا 23 شهریورماه در روستای امامزاده علی اکبر شهرضا با 25 نفر به پایان رسید.

 وی با اشاره به  فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی در سومین اردوی جهادی ثامن‌الائمه، اضافه کرد: بیشتر فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی در امامزاده علی اکبر(ع) در راستای شناساندن امامزاده به عنوان قطب فرهنگی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری به اجرا درآمد.

دبیر گروه اردوی جهادی ثامن‌الائمه شهرضا با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در روستای امامزاده علی اکبر(ع)، افزود: برگزاری نمازهای جماعت، اهدای کارت امتیاز به کودکان برای تشویق آنان به شرکت در نماز جماعت، بیان احکام و پاسخگویی به شبهات، برگزاری مراسم ادعیه و مناجات، خواندن یک صفحه از قرآن بعد از نماز مغرب و عشاء و برگزاری ویژه برنامه‌های مذهبی از برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در این روستا است.

وی با اشاره به برگزاری همایش پیاده‌روی ولایت علوی در روستا، گفت: در مدت اردوهای جهادی کلاس‌های فرهنگی در رده‌های سنی خردسالان، ابتدایی، متوسطه و بزرگسالان برگزار شد.

کاویانی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی در روستای امامزاده علی اکبر(ع)، بیان داشت: پروژه مهدویت به زبان کودک به شکل نقل داستان‌های قرآنی و دینی در این روستا انجام شد، در این قالب باید اهداف و کارهای پیامبران و امامان را بطور متوالی بیان کرد تا درک حضرت مهدی برای کودکان آسان شود.

وی با اشاره به آموزش احکام و عقاید دینی، اذعان کرد: آموزش احکام و عقاید دینی برای تقید و التزام نسبت به امورات دینی و  رفع برخی از شبهات احتمالی تا راه شناخت دین برای عموم تسهیل شود در این روستا آموزش داده شد.

دبیر گروه اردوی جهادی ثامن‌الائمه شهرضا تأکید کرد: با توجه به علاقه کودکان به فیلم و انیمیشن می‌توان با گذاشتن برنامه‌هایی که محتوای ارزشمند دینی و اخلاقی دارد، بر روی تفکرات آنها تأثیر گذاشت، این فیلم‌ها شامل داستان‌های عبرت انگیز پیامبران، شناساندن دشمنان سرزمین ایران و دشمنان اسلام مانند جنگ با صهیونیسم، اقتصاد مقاومتی بود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات چندگانه با رویکرد آموزشی، تصریح کرد: یکی دیگر از راهکارهای آموزش نوین، برگزاری مسابقات چندگانه است، بطوری که میتوان مفاهیم مختلف اخلاقی را در قالب مسابقه برای کودکان بصورت جذاب اجرا کرد.

کاویانی افزود: هماهنگی با پزشک طب اسلامی در دو مرحله برای خواهران و برادران، انجام تست‌های قند و فشارخون و غربالگری بیماران، آموزش‌های بهداشتی به مردم روستا، برگزاری کلاس‌های آموزشی بهداشتی از فعالیت های بهداشتی در روستای امامزاده علی‌اکبر(ع) بود.

وی با اشاره به هماهنگی برای حضور مسؤولان و آشناسازی آنها با مشکلات اهالی روستا، گفت: قائم مقام دانشکده علوم قرآنی اصفهان، مسئول سازندگی استان اصفهان، مسئول بسیج سازندگی سپاه و مسئول بسیج دانشجویی ناحیه برخوار، مسئول فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان، مسئول بسیج دانشجویی سپاه ناحیه شهرضا و مسئول سایبری ناحیه بسیج دانشجویی در این مدت در روستا براری آشنایی با مشکلات روستائیان حضور پیدا کردند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها