خبرهای داغ:
مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی فارس از جمع‌آوری اسناد، مدارک و آثار شهدای دانشجو در راستای تکمیل بانک اطلاعاتی شهدای دانشجو خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۱۴۳۴
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

 محمد کلوانی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دانشگاه‌های این استان اظهار داشت: فضاسازی محیطی و تبلیغاتی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، برپایی غرفه و نمایشگاه دفاع مقدس با موضوع سیره شهدا و نقش شهدای دانشجوی استان در دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله این برنامه‌ها است.

وی از نمایش و اکران فیلم، مستند و پخش نماهنگ‌های دفاع مقدس، صدور بیانیه‌های تحلیلی ویژه بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با محوریت دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر و جمع‌آوری اسناد، مدارک و آثار شهدای دانشجو در راستای تکمیل بانک اطلاعاتی شهدای دانشجو خبر داد.

مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس تصریح کرد: از ظرفیت شبکه تحلیل‌گران جوان انقلابی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه و سخنران در مدارس و مساجد استان فارس در هفته دفاع مقدس استفاده می‌شود. 

کلوانی با بیان اینکه به دنبال برگزاری میزگرد تحلیلی دانشجویی، رسانه‌ای "جنگ دیروز جنگ امروز" با حضور فعالان دانشجویی دانشگاه در صدا و سیمای مرکز فارس هستیم بیان کرد: از رسانه‌های مکتوب و مجازی استان، به ویژه رسانه‌های تحت اختیار مجموعه دانشجویی نیز استفاده می‌شود.

وی از آغاز عملیات فرهنگی سرکشی از خانواده های معظم شهدای دانشجوی فارس  با عنوان" میثاق با هم دانشگاهی آسمانی " در سراسر استان، ویژه دومین یادواره سرداران 384 شهید دانشجوی استان فارس خبر داد و افزود: تجدید پیمان با شهدای گمنام مدفون در دانشگاه‌های استان با عنوان"افلاکیان دانشگاه" و برگزاری ویژه برنامه معرفی شهید علی اکبر پیرویان به عنوان شهید شاخص دانشجوی  فارس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه تریبون آزاد با محوریت چرایی شروع و چرایی پایان جنگ تحمیلی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، براستفاده از ظرفیت‌های دانشگاه برای معرفی شهدای دانشجو و برقراری ارتباط بین دانشجویان شهید و  دانشجویان تاکید و خاطرنشان کرد: نشریه کاغذ سفید ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های استان فارس تهیه و منتشر  می‌شود.

کلوانی با بیان اینکه یادواره‌های شهدای دانشجو و مراسم گرامیداشت شهدای گمنام مدفون در دانشگاه‌ها در هفته دفاع مقدس برگزار می شود گفت: برگزاری شب شعر و شب خاطره در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، جلسات سخنرانی و خاطره‌گویی با موضوعات نهضت عاشورا و دفاع مقدس با حضور راویان و رزمندگان دفاع مقدس در کلاس‌ها، خوابگاه‌ها و سالن‌های همایش، بهره‌گیری از فعالیت‌های هنری و استفاده از هنرمندان متعهد در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس و ایام محرم در قالب‌های مختلف از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دانشگاه‌ها بیان کرد: مراسم گرامیداشت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس و زنده نگه داشتن مردانگی،ایثار، رشادت و حماسه آفرینی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم آل‌الله  و ایام سوگواری محرم‌الحرام در دانشگاه‌های استان فارس برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها