خبرهای داغ:

جزئیات علت مرگ ۲ کارگر در شهرک صنعتی شیراز اعلام می‌شود

سقوط ۲ نفر از کارگران یکی از واحدهای شهرک صنعتی شیراز به مخزن پتروشیمی منجر به فوت شد.گزارش تکمیلی علت فوت هنوز از سوی آتش‌نشانی اعلام نشده و پس از اعلام اورژانس و آتش‌نشانی می‌توان در این‌باره اظهار نظر دقیق کرد.
کد خبر: ۸۹۲۱۴۲۷
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

2 کارگر یکی از واحدهای شهرک صنعتی شهر شیراز هنگام تمیزکردن یکی از مخازن پتروشیمی به داخل مخزن سقوط کرده و هر 2 نفر جان خود را از دست دادند.

محمدمهدی مهربانی، مدیر بهداشت و ایمنی شرکت شهرک‌های صنعتی در گفت‌وگو با تسنیم ضمن بیان این نکته که حادثه عصر روز گذشته رخ داده بود اظهار داشت: عدم رعایت نکات ایمنی سبب رخ دادن این حادثه شده است.

وی با بیان اینکه واحد استیجاری و در حال حاضر پلمب شده است گفت: گزارش تکمیلی فوت هنوز از سوی آتش‌نشانی اعلام نشده است و پس از اعلام اورژانس و آتش‌نشانی می‌توان در اینباره اظهار نظر دقیق کرد.

مهربانی در پاسخ به این سوال که نظارت بر رعایت نکات ایمنی از سوی شرکت انجام می‌شود یا خیر افزود: شهرک‌های صنعتی در بحث رعایت ایمنی به روش ارشادی عمل می‌کند اما اهرم اجرایی باید توسط اداره کار و بهداشت حرفه‌ای علوم پزشکی انجام شود.

به گزارش تسنیم شرح این حادثه چنین بوده است که 2 نفر در حال رسوب‌زدایی مخازن پتروشیمی و حرارتی بودن که یکی از کارگران برای تعمیر یک قطعه بالای مخزن می‌رود. قطعه به درون مخزن افتاده و کارگر مذکور برای درآوردن این قطعه بدون رعایت نکات ایمنی وارد مخزن و به دلیل خاصیت یخ‌زدگی گاز نیتروژن دچار یخ‌زدگی می‌شود.

فرد دوم نیز که یک تکنسین بوده برای نجات همکارش بدون رعایت نکات ایمنی وارد مخزن شده و او هم دچار یخ‌زدگی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها