خبرهای داغ:
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: مستندی با عنوان دیبای راز و با هدف معرفی شهر شیراز به سه زبان تولید و رونمایی شده است.
کد خبر: ۸۹۲۱۴۲۶
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

هاشم‌ مظاهری‌زاده اظهار داشت: رویکرد مستند «دیبای راز» نشان دادن گوشه‌ای از مهمترین زیبایی‌ها و جذابیت‌های شهر شیراز است.

وی گفت: در این اثر، تصاویر چهار فصل شیراز، جاذبه‌های گردشگری آن همچنین آثار تاریخی و طبیعی موجود در اطراف این کلان‌شهر نظیر تخت جمشید، نقش رستم، آبشار مارگون و ... نمایش داده شده و با متون ادبی برخاسته از ذوق ادیبانه مردم این خطه معرفی شده است .

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز تصریح کرد: مهمترین چشم‌اندازی که با ساخت «دیبای راز» ترسیم شده، برندسازی شهری است؛ تلاش شده از این طریق، تلقی منسجمی از کلیت این کلانشهر با کمک تصاویر در ذهن گردشگران شکل بگیرد. این مستند با بیان پررنگ و برجسته ظرفیت های موجود، تصویری از شهر شیراز ارائه می دهد که جذاب، برخوردار، غنی، مناسب و زیباست؛ درست همان تصویری که درخور و شایسته این شهر دوست داشتنی است .

مظاهری‌زاده در مورد مفهوم برندینگ شهری گفت: برندینگ شهری به عنوان مفهومی جدید، نوعی سیاستگذاری، خط مشی و استراتژی یا راهبرد برای هدف‌های چندگانه نظیر گردشگری، جذب سرمایه گذار و ... در مورد شهرها است و در ساخت این مستند هم بحث برندینگ شهر شیراز و بحث هویت دادن و شکل دادن به شخصیت شهر در ذهن گردشگران دنبال شد.

مدیر کل ارتباطات شهرداری شیراز همچنین از رونمایی ترانه «نقش بهشت» خبر داد که در وصف شیراز و با همکاری هنرمند جوان شیرازی ساخته شده است و گفت: تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات ارتباطی و رسانه‌‌ای نظیر مستند، ترانه، رسانه‌های اجتماعی و... تصویری جامع از شهر شیراز برای گردشگران ایجاد کنیم و از این طریق در مسیر رونق شهر به واسطه حضور گردشگران گام برداریم.

براساس این گزارش، مستند «دیبای راز» به کارگردانی علی منشی زادگان، نویسندگی عبدالرضا حیدری اردکانی و مدیریت فنی زنده یاد عبدالحمید حق نگهدار در اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز تهیه شده است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها