اقتصاد مقاومتي در شرايطي كه كشور با انواع تحريم ها مواجه است نسخه اي شفابخش جهت رفع مشكلات و پشت سر گذاردن موانع و سختي ها مي باشد.
کد خبر: ۸۹۲۱۴۲۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، اقتصاد مقاومتي در شرايطي كه كشور با انواع تحريم ها مواجه است نسخه اي شفابخش جهت رفع مشكلات و پشت سر گذاردن موانع و سختي ها مي باشد چرا كه با تكيه بر توليد و توان داخلي و خودكفايي كشور را به سمت بي نيازي از بيگانگان مي كشاند و موجب اقتدار ملي مي شود. خوشبختانه در طي سال هاي اخير بسياري از مردم به سخنان رهبري به اقتصاد مقاومتي روي آورده و با تجربيات گذشته و استفاده از علم و فن آوري خود توليدكننده اي ارزشمند در راستا توليد داخلي و خودكفايي شده اند و نه تنها براي خود بلكه براي ديگران اشتغالزايي داشته است.

حسين ابراهيمي در خصوص مشكلات كم آبي در هرمزگان گفت: با توجه به معضل خشكسالي در كشور به ويژه در هرمزگان، افزايش توليدات گلخانه اي مي تواند فرصت مناسبي براي توليد, اشتغال زايي و ايجاد محصولات سالم مي باشد. وي در ادامه يادآور شد: با بيان اين مطلب ,كه تحقق اقتصاد مقاومتي تنها با استفاده از ظرفيت هاي اقتصادي كشور امكان پذير است افزود: اقتصاد مقاومتي به معناي تكيه بر توانمندي هاي خودمان مي باشد كه باتوجه به توانمنديهاي خود آن موقع است كه مي شود آن ها را به فرصت تبديل كنيم و با طرح هاي اقتصاد مقاومتي با چالش بيكاري مبارزه كنيم و آن را به هدفي براي رسيدن به آرزوهايمان تبديل كنيم. اين فعال اقتصادي در عرصه كشاورزي مي گويد: كشاورزي از شغل هاي اجدادي و خانوادگي ما مي باشد و به اين كار خود افتخار مي كنم چون چيزي را توليد مي كنم كه مستقيم سر سفره هاي مردم قرار مي گيرد. ابراهيمي چگونگي ورود خود را از روش غرقابي به كشت گلخانه اي مي گويد: در منطقه اي كه ما زندگي مي كنيم بيشتر كشاورز هستند و يكي از همشهري هايم شروع به فعاليت به روش كشت گلخانه اي كرد و پس از از مشاهده بازدهي كار و ديدن اينكه ميزان كمتري آب مصرف مي شود و سبزيجات و ميوه جات بهتري توليد مي شود تصميم گرفتم در كنار كشت غرقابي كشت گلخانه اي را هم داشته باشم . وي در ادامه اضافه مي كند: مساحت زميني كه در آن كاشت محصولات را انجام مي دهم 26 هكتار دارد كه از كشت محصولات پياز, بادمجان و گوجه ساليانه حدود 700تن توليد محصولات دارم كه سودي بالغ بر 150 ميليون در سال به دست مي آورم.
وي در ادامه يادآورشد: براي مبارزه با آفات و ارگانيك بودن محصولات سعي كرده‌ام از سموم و قارچ‌كش استفاده نكنم و به صورت بيولوژيكي عمل ‏كنم وي در ادامه با تاكيد بر اينكه تغيير الگوي كشت راهكار اساسي براي اصلاح مصرف آب در بخش كشاورزي است، اظهار كرد: با توجه به منابع آبي محدود در استان هرمزگان لزوم تغيير الگوي كشت و حركت به سوي كشت‌هاي كم‌آب ‌ بيش از پيش بايد مورد توجه كشاورزان و دادن آموزش هاي مناسب در اين خصوص به آنها اتخاذ شود.
حسين ابراهيمي گفت: مبلغ 25ميليون تومان نيز از بسيج سازندگي وام گرفتم و توانستم براي خود و 16تن ديگر اشتغال ايجادكنم . وي يادآور شد: گلخانه داري شغل بسيار زيبا و جذابي است هرچند ضررهاي مادي در آن وجود دارد اما اگر با پشتكار , همت و همچنين داشتن سرمايه در آن گام برداريم به طور حتم با موفقيت مواجه مي شويم و به سوددهي خواهد رسيد.
ارسال نظرات