خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد به عرصه نسل سوم دانشگاه‌ها وارد شود، گفت: تولید ثروت و رفع بیکاری باید در راس برنامه‌های دانشگاه شیراز قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۲۱۴۱۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

فرهاد رهبر  در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه آزاد استان فارس اظهار داشت: جذب دانشجو و کمک به آموزش عالی برای گسترش آموزش ماموریت اولیه دانشگاه آزاد بود که در آن موفق بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در ماموریت اولیه خود مانع از خروج بسیاری از جوانان از کشور شد، گفت: دانشگاه آزاد توانست به سطح عالی از آموزش برسد که امروز در هر مجموعه‌ای و حتی در میان مسئولان عالی کشور از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد حضور دارند.

رهبر با بیان اینکه دانشگاه آزاد در تولید علم و نسل دوم دانشگاه‌ها نیز در صدر قرار دارد، افزود: امروز مسئله کشور که دانشگاه آزاد باید به آن کمک کند تنها تربیت کادر نیست بلکه امروز مسئله ثروت‌آفرینی، رفع فقر و محرومیت و حل مشکل بیکاری است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد علاوه بر ماموریت‌های گذشته باید برای تولید ثروت و رفع بیکاری برنامه داشته باشد، بیان کرد: تولید ثروت باید با استفاده از علم باشد که این امر ماموریت دانشگاه‌های نسل سوم است.

وی با بیان اینکه باید بیکاری به ویژه بیکاری فارغ‌التحصیلان و رفع فقر به ماموریت‌های قبلی این دانشگاه اضافه شود، عنوان کرد: دانشگاه فارس باید در این زمینه نیز پیشقدم شود و از ظرفیت استادان و مزیت‌های منطقه‌ای استفاده کند.

رهبر با بیان اینکه علم و ایمان دو بالی است که انسان را به قله‌های هدف می‌رساند، خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد به علم توجه می‌شود باید به ایمان، فرهنگ، دینداری و مسائل دینی دانشجویان نیز توجه شود.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به برخی شایعات درباره تعدیل نیرو در دانشگاه آزاد، گفت: با این تغییر و تحولات نگرانی برای کارمندان به وجود آمده است اما هیچ تعدیل نیروی انسانی نداریم بلکه با جابه‌جایی نیروی انسانی از پژوهشی به دانش بنیان شدن زمینه برای به کارگیری سایرین نیز فراهم می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها