بازدید۱۵۷ هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس استان کردستان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه تاکنون ۵۳۰ نقطه حماسی در استان شناسایی شده است، گفت: امسال ۱۵۷ هزار نفر از یادمان‌های کردستان بازدید کردند.
کد خبر: ۸۹۲۱۳۷۱
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار مراد حسنی در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های این ایام اشاره کرد: همه ما باید شکرگزار باشیم چراکه می‌توانیم مقطعی از عمر خود را صرف خدمت به مردم این دیار کنیم.


وی با اشاره به فرمود: ه:رهبر معظم انقلاب، گفت: استان کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و مهد فرهنگ و تمدن است.


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با اشاره به ایثارگری و پاسداشت مردم در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان و ایثارگران در دفاع مقدس شعار همیشگی و تاریخی «پیروزی خون بر شمشیر» را عملی کردند.

وی با اشاره به شعار سال «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» گفت: شعار «من انقلابیم» امسال از سوی حضرت آقا به شعار سال اضافه شد و امیدوارم بتوانیم با روحیه انقلابی به شعار اصلی جامه عمل بپوشانیم.


سردار حسنی افزود: دفاع مقدس ارثی به جا مانده از حضرت امام (ره) است و همبستگی مردم عزیزمان باعث شد ایران اسلامی از جنگ هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون بیاید.


وی با بیان اینکه رهبری امام خمینی (ره) عامل پیروزی جنگ بود، اظهار کرد: در جنگ هشت سال دفاع مقدس، دو ابر قدرت بلوک غرب و شرق به رهبری آمریکا و شوری را شکست دادیم.

آمریکا جرأت دست‌درازی به سرزمین ایران را ندارد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با بیان اینکه دستیابی به انرژی هسته‌ای و موشک‌های دور بُرد توسط جوانان کشور «مایه افتخار» است، گفت: پس از گذشت ۳۸ سال از جنگ تحمیلی، آمریکا گزینه‌های روی میز را چپ و راست می‌کند و جرأت دست‌درازی به سرزمین ایران را ندارد.

وی با بیان اینکه «دفاع مقدس» اقتدار ایران را به دنیا نشان داد، گفت: رژه‌های سالانه دفاع مقدس نمایش قدرتی است که تجهیزات مدرن جوانان و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با اشاره به عملکرد خوب اصحاب رسانه در دفاع مقدس خاطر نشان کرد: اصحاب رسانه در هشت سال دفاع مقدس و پیروزی در فتنه سال ۸۸ بیشترین نقش را داشتند.

اصحاب رسانه کردستان فرهنگ «ایثار و شهادت» را به جوانان امروزی منتقل کنند

وی با اشاره به اثرگذار بودن خبرنگاران در دوران معاصر انقلاب، اظهار کرد: باید اصحاب رسانه فرهنگ شهادت، پهلوانی، شهامت و ایثارگری رزمندگان را به جوانان امروزی منتقل کنند چراکه امروزه جوانان به جای اینکه خدمتگزار مردم باشند مزاحم اموال و زن و بچه مردم می‌شوند.

وی گفت: باید کاری کنیم که جوانان به سوی ارزش‌های دفاع مقدس بروند و این ارزش‌ها را حفظ و نشر دهیم و خبرنگاران وظیفه سنگین انتقال ارزش‌ها به جوانان را برعهده دارند.

سردار حسنی با بیان اینکه تاکنون ۵۳۰ نقطه حماسی در استان شناسایی شده است، افزود: امسال ۱۵۷ هزار نفر از یادمان‌های استان بازدید کردند.

وی با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح، دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح با نماینده، ولی فقیه، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی فرهنگی و هنری، اعزام اکیپ‌های درمانی به مناطق مرزی، حضور فرماندهان در برنامه زنده تلویزیونی و برگزاری یادواره شهدا در سطح استان از جمله برنامه‌های این هفته است.

رونمایی از ۸ کتاب در حوزه دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان ادامه داد: غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری شب شعر، افتتاح پروژه‌های عمرانی در سطح استان، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران، برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس، همایش تجلیل از زنان ایثارگر و حضور فرماندهان و کارکنان در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: در هفته دفاع مقدس از ۸ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود و مقرر است تا پایان سال ۳۰ عنوان کتاب در همین زمینه به چاپ برسد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات