خبرهای داغ:
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: قدم گذاشتن در مسیر طلبگی نباید صرفا برای مدرک باشد چون نظام نیازمند حوزه علمیه انقلابی است.
کد خبر: ۸۹۲۱۲۷۲
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، آیت‌الله سید علی اکبر قریشی در افتتاحیه سال تحصیلی 97_ 96 حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن شهید رخشا اداره برق استان برگزار شد،  بیان داشت: انسان زاهد تنها دنیا و آخرت خود را نجات می‌دهد اما عالم با علمش می‌تواند نجاتگر خود، دیگران و در نتیجه جامعه باشد.

وی ادامه داد: وجود حوزه علمیه خواهران و تحصیل بانوان طلبه از فواید و برکات انقلاب اسلامی بوده چرا که پیش از انقلاب چنین امکاناتی وجود نداشت، این رحمتی از سوی پروردگار برای بانوان ایرانی است.

در این مراسم پرشور، حجت الاسلام کاظم سلامتی عنوان کرد: جامعه ما جامعه گذشته نبوده، در جامعه تحصیل کرده کنونی شبهاتی مطرح است که بدون تلاش و تحصیل طلاب با آنها نمی‌توان به مقابله پرداخت، وظیفه یک طلبه پیش از هر مساله دیگری، درس خواندن به بهترین شکل است.

وی افزود: قدم گذاشتن در مسیر طلبگی نباید صرفا برای مدرک باشد، تمام هدف یک طلبه و دانش آموخته مکتب کربلا باید خدایی شدن باشد تا بتواند آموخته‌های خود را در جامعه به بهترین صورت استفاده کند و مفید واقع شود.

سلامتی تاکید کرد: بیشتر مردم طلبه را منتسب به مقدسات دانسته و به همین دلیل حساسیت روی این قشر بالاتر است، بنا بر این نباید حرکات یک طلبه به گونه‌ای باشد که سبب بدعت گذاری در دین شود، امام خمینی (ره) خود یکی از بهترین و بالاترین اسوه‌ها برای ما بوده و تلاش برای دوری از گناه را از ایشان می‌توان آموخت.

وی تصریح کرد: ما صرفا برای خودسازی در حوزه علمیه تجمع پیدا نکرده و هدف اصلی، خودسازی در کنار دگرسازی است، جهان امروز نیازی به طلبه گوشه‌نشین نداشته و نظام نیازمند حوزه انقلابی است، طلاب باید در مجامع سیاسی و علمی جامعه نیز حرف اول را زده و روحیه عرفانی آنان با سیاست آمیخته باشد.

حجت الاسلام حمید راحلی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی در خصوص این افتتاحیه بیان کرد: امیدواریم مسئولان علمی کشور و استان به شرایط بالا و مطلوب پژوهشی و علمی طلاب خواهران به خصوص در بخش پایان نامه توجه و اهتمام ورزند، امروز ما بی‌تفاوت به شرایط جهانی نبوده و در مسیر حرکت‌های مفید در تربیت جامعه قدم خواهیم برداشت.

ارسال نظرات