نشست شورای فرهنگ عمومی به منظور ساماندهی هر چه بهترِ ویژه برنامه های ایام محرم در فرمانداری بهمئی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۲۵۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
فرماندار بهمئی در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان کهساماندهی برنامه‌های محرم در نشست شورای فرهنگ بهمئی با موضوع ساماندهی برنامه‌های ماه محرم برگزار شد گفت:: مراسم عزاداری امسال با همکاری مردم، دستگاه‌های نظامی و انتظامی، ادارت و نهاد‌های شهرستان در نقاط مختلف شهرستان بهمئی، به خوبی و با کیفیت مطلوب برگزار می‌شود.
حکمت الله سنایی با تقدیر از تلاش و زحمات تمامی هیئت‌ها و عزاداران شهرستان بهمئی، که در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و حسینی پیشتاز بودند، از هیات امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی شهرستان خواست تا در اجرای برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت جوانان بهمئی به خوبی استفاده شود.
امام جمعه شهر لیکک نیز در این نشست با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی عزاداری‌های محرم در این شهرستان، گفت: به منظور رفع مشکلات موجود در فرهنگ عزاداری در برخی از نقاط کشور، استان و شهرستان، باید با هم فکری و مشارکت مسئولانِ دستگاه‌های مختلف راهکار‌های عملیاتی برای ممانعت از وقوع هر گونه حرمت شکنی در تمام هیئت‌ها و مراسم‌های عزاداری در مرکز شهر و روستا‌ها اتخاذ شود.
حجت الاسلام افروغی با بیان تاثیر مثبت فرهنگ عزاداری محرم در روحیه و فرهنگ مردم افزود: در این آیین ها، علاوه بر بیان مصیبت‌های اهل بیت، باید جنبه حماسی و پیام قیام عاشورا و وقایع محرم، بازگو شود.
ارسال نظرات