به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

برنامه‌های بسیج اصناف در هفته دفاع مقدس تشریح شد

مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: بسیج اصناف سپاه روح‌الله در هفته دفاع مقدس ویژه برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده که از 31 شهریورماه این برنامه‌ها در سطح شهرستان‌ها اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۱۱۶۶
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰

حیدری مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس گفت: امسال اولین روز هفته دفاع مقدس مقارن با اول محرم است و شاید در طول تاریخ شیعه هیچ مقطعی مانند دوران دفاع مقدس به عاشورا شباهت نداشته است.

وی با اشاره به روزشمار هفته دفاع مقدس گفت: پاسداشت سربازان و گرامیداشت جوانان در تولید علم و فناوری در دستاوردهای نظامی کشور، یکشنبه دوم مهرماه با عنوان ولایت مداری و همبستگی ملی، اهمیت پدافند غیرعامل در مقابل ترفندهای دشمن، تشریح تاثیر حضور روحانیت در جبهه و همراهی با رزمندگان در خطوط مقدم، دوشنبه سوم مهرماه اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی و اصناف در کم اثر کردن تحریم‌ها و تهدیدها در مقابل دشمن است.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: سه شنبه چهارم مهرماه تبیین نقش اسلامی دفاع مقدس، رهبری، وحدت ملی، استکبارستیزی به عنوان الگوی نهضت های مقاومت و پایداری بیداری اسلامی در مقابل نفوذ دشمن است.

حیدری ادامه داد: در روز چهارشنبه پنجم مهرماه تجلیل از رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه‌های صبر مقاومت و سیانت از آرمان‌های انقلاب را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه برنامه های پنجشنبه ششم مهرماه تجلیل از جانبازان، آزادگان، ایثارگران و غبارروبی مزار شهدا و مدافعان حرم و دیدار به تجلیل از خانواده شهدا است، گفت: جمعه هفتم مهرماه بزرگداشت فرماندهان شهید است که قشر اصناف در این روز در نماز عبادی سیاسی جمعه در قالب دستجات حضور پیدا می‌کنند.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه 35 برنامه در هفته دفاع مقدس توسط بسیج اصناف برگزار می‌شود، تصریح کرد: در روز جمعه 31 شهریورماه تعداد 800 نفر از بسیجیان اصناف استان مرکزی با حضور در اردوی زیارتی در نماز جمعه ساروق شرکت کرده و پس از اقامه نماز بیانیه‌ای را در محکومیت کشتار مردم مظلوم میانمار قرائت خواهند کرد.

وی افزود: برگزاری مراسم شب شعر و خاطره در شهرستان‌های ساوه، شازند و محلات، دیدار با خانواده شهدا، گلباران قبور شهدا، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج اصناف در ساوه و خمین، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع پرچم «یاحسین(ع)» و بروشور دفاع مقدس در بین کسبه و اصناف دلیجان، برگزاری دوره سلاح شناسی برای صنف نجاران و آهنگران، برگزاری کارگاه آموزشی فقه بازار در خنداب، برگزاری جلسات شورای قشر، نشست روشنگری با موضوع دشمن‌شناسی و حماسه نهضت امام حسین(ع)، برگزاری همایش نقش اصناف در دوران دفاع مقدس در تفرش، کوهنوردی بسیجیان اصناف و حضور سازمان یافته در نمایشگاه دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار