منابع سوری از موفقیت ارتش در آزادسازی شهرک‌های المظلوم و مراط در کرانه شرقی فرات و شکست حمله گسترده تروریست‌های جبهه النصره در حومه حماه خبر دادند.
کد خبر: ۸۹۲۱۱۵۲
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، ارتش سوریه و همپیمانانش به عملیات خود در حومه دیرالزور پس از آنکه توانستند از کرانه شرقی رود فرات از سمت المریعیه عبور کنند، ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش و همپیمانانشان توانستند شهرک‌های المظلوم و مراط و بخش‌هایی از شهرک خشام در کرانه شرقی رود فرات را از اشغال داعش آزاد کنند که در جریان آن دست‌کم 26 تروریست به هلاکت رسیدند.

این در حالی است که منابع محلی از فرار اکثر تروریست‌های خارجی داعش از محله‌های تحت سیطره خود در دیرالزور به حومه شرقی خبر داده‌اند که دلایل آن هنوز مشخص نشده است.

در شمال سوریه هم یک منبع نظامی به خبرنگار تسنیم گفت: حمله گسترده گروه‌های تروریستی به سرکردگی جبهه النصره به مواضع ارتش در محورهای مختلف حومه شمالی حماه شکست خورد که در نتیجه آن ده‌ها تروریست از جمله سرکرده میدانی گروه تروریستی موسوم به الحزب الترکستانی به هلاکت رسیدند و نیروهای ارتش یک دستگاه تانک را به غنیمت گرفتند و سه تانک دیگر تروریست‌ها را در محور معان و قصر ابوسمره منهدم کردند. سرنشینان تانکی که به غنیمت گرفته شد‌،هم به اسارت درآمدند.

به گزارش تسنیم،ارتش سوریه در پاسخ به این حمله، ده‌ها مقر و تجمعات جبهه فتح الشام(جبهه النصره) را در شهرک‌های«التح،الزیارة،الهبیط وکفر نبل» با پشتیبانی گسترده جنگنده‌های روسی و سوری هدف قرار دادند.

باند تروریستی تحریرالشام(جبهه النصره) به همراه گروه تروریستی الترکستانی حملات گسترده خود به مواضع ارتش سوریه در حومه شمال شرقی حماه را با عنوان ادعایی یا عبادالله اثبتوا آغاز کرده بودند که به شکست منجر شد.

در حمص هم ارتش سوریه با حمایت همپیمانان خود، مناطق «رسم الطویل ـ بیوت النزال ـ القنطرة ـ ضهرة السطحیة و ضهرة النزال» و چندین تپه و مناطق اطراف آن در حومه شرقی و نیز روستای الشلیشات در شرق حمص را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

ارسال نظرات