ناحیه صنعتی ریگان بدون حتی یک کارخانه صنعتی!

چندسالی از تاسیس ناحیه صنعتی شهرستان ریگان می‌گذرد و زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی محیا شده است، اما از سرمایه‌گذار دولتی و غیر دولتی خبری نیست.
کد خبر: ۸۹۲۱۱۱۲
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان و البته با وجود داشتن پتانسیل‌های بسیار زیادی در زمینه‌های کشاورزی، دامداری و صنایع تبدیلی و کوچک و … یکی از محرومترین شهرستان‌های استان می‌باشد.

چندسالی از تاسیس ناحیه صنعتی شهرستان ریگان می‌گذرد و زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی محیا شده است، اما از سرمایه‌گذار دولتی و غیر دولتی خبری نیست.

موضوع بیکاری یکی از معضلات جوانان و خانواده‌های آنان در این شهرستان می‌باشد.

همانطور که می‌دانید یکی از شاخصه‌های محرومیت زدایی و غلبه بر معضل بیکاری، رشد و توسعه صنعتی هر شهرستان می‌باشد که از طرق مختلف می‌تواند شکل بگیرد:زمینه سازی برای هدایت سرمایه گذاری‌های اقتصادی به شهرستان، ترغیب و تشویق سرمایه گذاران دولتی و شرکت‌های عمومی (نظیر بانک‌ها)، تنوع بخشی به فعالیت‌های اقتصادی و بویژه افزایش نقش فعالیت‌های صنعتی و خدماتی، ایجاد زمینه‌های اشتغال، فعالیت و سرمایه گذاری برای جذب و نگهداشت نیرو‌های کار آفرین شهرستان، تحول ساختار بخش کشاورزی در راستای دستیابی به کشاورزی پایدار، مدرن و رقابتی و جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی.

فلسفه تشکیل شهرک‌های صنعتی، تبدیل شدن این شهرک‌ها به قطب‌های صنعتی و سرشکن شدن هزینه‌های تولید است. شهرک‌های صنعتی به قطب‌های تولید تبدیل می‌شوند و اصولأ دولت تسهیلاتی را برای تشویق تولیدکنندگان برای حضور در این شهرک‌ها در نظر می‌گیرد.

آیا روزی فرا خواهد رسید که چندین کارخانه در این ناحیه صنعتی ساخته شود و جوانان بیکار این منطقه بکارگیری شوند؟

امیدواریم مسئولین تدبیری برای مردم و جوانان این منطقه بیاندیشند تا با آوردن فرصت‌های شغلی که در آوردن کارخانه‌های تولیدی است به تنها شهرستان بدون کارخانه تولیدی، شور و شادابی در دل جوانان این منطقه نیز بوجود آید و از مهاجرت نیرو‌های جوان و متخصص به شهر‌های بزرگ کاسته شود.
ارسال نظرات