خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قزوین:

ساخت باغ موزه دفاع مقدس قزوین آغاز می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اذعان کرد: مجموعا 600 عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در ستاد هفته دفاع مقدس استان در نظر گرفته شده که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به آغاز ساخت باغ موزه دفاع مقدس در پنج هکتار در جوار شهدای گمنام بوستان فدک اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۲۱۱۰۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، مهدی طاهرخانی در نشست خبری با موضوع تودیع برنامه‌های هفته دفاع مقدس که صبح امروز در سالن جلسات شهید پرویز سپاه صاحب‌الامر(عج) برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و تسلیت آغاز ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین اظهار کرد: رسانه همواره نقش تاثیرگزاری را در تبیین دستاوردها و پیروزی‌ها داشته است.
وی تصریح کرد: امسال هفته دفاع مقدس با دبیری بنیاد حفظ آثار برگزار می‌شود و هماهنگی‌ها از 29مردادماه صورت گرفته و امسال عمده مسئولیت‌ها به میزبانی سپاه است.
این مسئول تقارن هفته دفاع مقدس با دهه اول ماه محرم را عمده ویژگی هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: با توجه به همزمانی ایام محرم با هفته دفاع مقدس رویکرد اصلی امسال همان رویکرد فرهنگ ایثار، شهادت و جان‌فشانی است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تاکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس الگو گرفته از فرهنگ عاشورایی است و و باید حفظ، تبیین و حراست شود.
طاهرخانی تبیین کرد: امام حسین(ع) و دیگر ائمه اطهار الگوهای اصلی جوانان و رزمندگان ما هستند لذا فرهنگ دفاع مقدس همان فرهنگ عاشورایی و حسینی است.
وی مطرح کرد: مجموعا 600 عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در ستاد هفته دفاع مقدس استان در نظر گرفته شده که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به آغاز ساخت باغ موزه دفاع مقدس در پنج هکتار در جوار شهدای گمنام بوستان فدک اشاره کرد.
این مسئول با اشاره به انتشار قریب به 30 جلد کتاب دفاع مقدس در سال 1395 تشریح کرد: رونمایی از پنج جلد کتاب دفاع مقدس و همچنین حضور پیشکسوتان در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و هم‌چنین بیان دستاوردها و خاطرات از برنامه‌های دیگر در نظر گرفته شده در این هفته است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین بیان کرد: ویژه برنامه شکست حصر آبادان، افتتاح یادمان شهدای گمنام، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و فرمانده‌ها و هم‌چنین برگزاری شب خاطره از دیگر برنامه‌ها هفته دفاع مقدس در استان می‌باشد.
طاهرخانی در بخش پایانی این نشست بار دیگر به برنامه‌های زنده صدا و سیما در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: در روز اول مهرماه نیز زنگ مقاومت، پیروزی و دفاع با حضور مسئولین در مدارس استان نواخته خواهد شد.
1005/پ30/ت

ارسال نظرات
پر بیننده ها