خبرهای داغ:
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین:

مشارکت در جشن عاطفه ها از مرز 600 میلیون تومان گذشت

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین در بازدید از منطقه یک و دو قزوین گزارشی از اجرای جشن عاطفه ها و برخی طرح های کمیته امداد در این استان ارائه کرد.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۹۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد صیادی، معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه کار برای محرومان را نباید اداری دید، گفت: کار در امداد با نگاه اداری پیش نمی رود بلکه باید خود را مدیون محرومان و بدهکار به آنها بدانیم تا بتوانیم نتیجه را در زندگی آنها ببینیم.
وی ادامه داد: بیان این حرف ها شعار نیست و قرار نیست در زمینه خدمت به محرومان جامعه خود را در چارچوب برخی قواعد اداری متوقف کنیم بلکه با رعایت ضوابط و مقررات و همچنین تعهدات و تکالیف شرعی می توانیم به محرومان جامعه خدمت کنیم.
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین با تقدیر از حضور و مشارکت مردم در جشن عاطفه ها بیان کرد: شاید دو روز به عنوان جشن عاطفه ها اعلام شد ولی خوشبختانه مردم خود را مقید به این دو روز نمی دانند و کمک های مردمی در حال دریافت است.
وی اعلام کرد: کمک های مردمی تاکنون از 600 میلیون تومان فراتر رفته است و پیش بینی می کنیم با این روند شاهد رشد قابل توجهی در مشارکت مردمی در جشن عاطفه ها باشیم.
صیادی از مددکاران خواست تا نسبت به توانمندی و ظرفیت خانواده ها برای توانمندسازی توجه داشته باشند و عنوان کرد: اشتغال و کسب درآمد کلید حل مشکل خانواده تحت حمایت است و در این میان کمیته امداد امام خمینی (ره) برای استقلال معیشتی این خانواده ها برنامه های مختلفی را تدارک دیده است.
وی با اشاره به اجرای طرح اکرام و محسنین افزود: طرح محسنین شامل آن دسته از خانواده های نیازمند می شود که دارای سرپرست بیمار، معلول، ازکار افتاده و یا زندانی هستند که در حال حاضر 6 هزار و889 حامی در طرح محسنین مشارکت دارند و حمایت از 3هزار و 4 فرزند نیازمند را بر عهده گرفته اند که در 4 ماهه امسال بیش از 450 ميليون تومان به این فرزندان کمک شده است.
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: در طرح اکرام ایتام نیز 20 هزار و 514 حامی حمایت از یک هزار و 748 یتیم تحت حمایت امداد را بر عهده دارند که در 4 ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیارد و 650 میلیون تومان به ایتام تحت حمایت کمک کرده اند.
وی توضیح داد: در حال حاضر میانگین دریافتی ایتام از محل کمک حامیان بیش از 300 هزار تومان است که باید این رقم را افزایش داده و سطح متناسبی را در میان ایتام ایجاد کنیم.
صیادی از کارکنان کمیته امداد امام (ره) خواست استفاده از روش های نوین را برای مشارکت مردم جدی بیگیرند و یادآورشد: سامانه پیامکی *028#08877* و برنامه سکه از جمله روش های نوین مشارکت مردمی هستند که می تواند در سهولت دریافت و هزینه کرد کمک های مردمی موثر باشد و لازم است در این زمینه تبلیغات میدانی داشته باشیم تا مردم با این روش های جدید آشنا شوند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها