مروری بر زندگی شهید علی اکبر دهقان شهستان یکی از شهدای کارگری در آستانه هفته دفاع مقدس؛
شهید علی اکبر دهقان شهستان یکی از شهدای جامعه کارگری است که در سال 67 به فیض شهادت نائل شد و همواره در طول عمر با برکت خود افزایش علم و آگاهی مردم را تنها راه رهایی آنها از دست غارتگران می‌دانست.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۸۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، در نخستین روز از تابستان سال 1341کریم بخش که از اهالی زحمتکش سراوان بود سرآسیمه خودش را به خانه رساند تا در هنگام چشم گشودن فرزندی  که مدت ها در تب و تاب تولدش می‌سوخت، در کنار خانواده اش حضور داشته باشد.

وقتی به خانه رسید پسری خوش سیما را در آغوش همسرش لالین دید. او در ششمین شب تولد فرزندش جشن کوچکی گرفت و شام ساده‌ای برای اقوام  و دوستان نزدیک خود تدارک دید.

پس از آنکه بزرگ و ریش سفید فامیل در گوش پسرش اذان را تلاوت کرد بدلیل علاقه به اهل بیت نام علی اکبر را بر این نوزاد گذاشت و از خداوند متعال خواست تا عاقبتی نیک همچون صاحب نام مبارکش نصیب او گردد.

علی اکبر از همان دوران کودکی شخصیتی آرام داشت و رفتار شایسته‌ی او با اطرافیان همواره مورد تعریف و تمجید قرار می‌گرفت.

در آن زمان تمامی امور تحت نظر خوانین و حکام زورگوی منطقه اجرا می‌شد و اهالی سراوان که اغلب کشاورز بوده و سالانه مقادیر زیادی محصول خرما برداشت می‌کردند تنها بخش قلیلی را می‌توانستند صرف امرار معاش خود کنند چرا که بخش اعظم این محصولات توسط خوانین به یغما می‌رفت و آن‌ها سهم بالایی از حاصل دسترنج مردم را چپاول و به تصرف خود در می آوردند.

 علی اکبر با اینکه در مقطع دبستان بود اما زندگی سخت مردم را بخوبی می‌دید و می‌دانست رمز موفقیت و رهایی از دست این غارتگران پیشرفت در علوم و افزایش آگاهی مردم است. از اینرو از همان دوران تلاش می‌کرد تحصیل را سر لوحه تمامی امور خود قرار داده و به آن اهتمام بیشتری بورزد.

وقتی پا به سن نوجوانی و جوانی گذاشت شرایط را بگونه ای رقم خورد که او نیز در کنار دیگر مرزداران و علمای دینی به مبارزه علیه رژیم پهلوی پرداخت و این آشنایی بیشتر با جوانان انقلابی و مومن باعث شد که بیشتر شیفته نظام و انقلاب و حضرت امام(ره) گردد و در فعالیت های گوناگون حضور داشته باشد.

او به عضویت بسیج درآمد و خیلی زود شایستگی خود را به همه نشان داد.علی اکبر توانست تا سال چهارم دبیرستان و در رشته اقتصاد تحصیل کند. وی همزمان با تحصیل در بازار کار نیز فعالیت می‌کرد و برای اینکه بتواند هزینه های شخصی خود را تامین کند به کارگری می‌پرداخت.

پس از چندی به عنوان کارگر به اداره برق پیوست و در همانجا نیز با حسن خلق در بین تمامی پرسنل جایگاه خاصی داشت.

با شدت گرفتن جنگ تحمیلی او نیز مشتاق حضور در جبهه ها گردید و اصرار داشت تا به میادین نبرد اعزام شود.وی به دلیل اصرار خانواده و انجام سنت حسنه رسول خدا در سال 1365 ازدواج نمود و تشکیل خانواده داد ولیکن علی رغم همه مشکلات و مشغله های فکری، حضور پر رنگی در فعالیت های گوناگون بسیج داشت.

او در مراسم تشییع پیکر مبارک شهدا و سرکشی به والدین شهدا و جانبازانی که دوران نقاهت خود را می‌گذراندند بسیار فعال بود و می‌کوشید تا کمک های مردمی را جمع آوری و به مناطق جنگی ارسال نماید.

علی اکبر که مشتاق حضور در میادین نبرد حق علیه باطل بود به عنوان بسیجی راهی جبهه های جنوب گردید و با حضوری شجاعانه به خلق حماسه های به یاد ماندنی پرداخت.

این شیر شرزه و مرد میدان‌های سخت در بیست و هشتمین روز فروردین ماه سال 1367 و بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سرش در بمباران هوایی بعثیون متجاوز، شهد شیرین شهادت را نوشید و به ملکوت عروج کرد.

انتهای پیام/ر

ارسال نظرات