مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: سراسر هشت سال دفاع مقدس مملو از روحیه ایثار و مقاومت است.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۷۲
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن گرامیداشت یاد امام و شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار کرد: دفاع مقدس تنها جنگی بود که علیر رغم پشتیبانی جهان استکبار اعم از؛ بلوک شرق و بلوک غرب، ملت بزرگ ایران با اتکال به قدرت لایزال الهی و اعتماد به رهبری حضرت امام و همبستگی ملی توانستند تمامیت ارضی کشور را حفظ و از آرمانهای انقلاب اسلامی پاسداری کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه افزود: در 8 سال دفاع مقدس اقشار مختلف مردم به ندای حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفتند و این دوران پرافتخار میلیون‌ها پیام برای نسل های آینده دارد.

وی، ادامه داد: یک پیام بزرگ دفاع مقدس این است، که در یک جنگ 8 ساله،  نه با صدام؛ بلکه با همه قدرت‌های دنیا جنگیدیم و نگذاشتیم حتی وجب از خاکمان در اشغال دشمن بماند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی تصریح کرد: سراسر هشت سال دفاع مقدس مملو از روحیه ایثار و مقاومت است و باید گفت که ولایت‌مداری در دفاع مقدس موج می‌زد .

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز تأکید کرد:  این هنر حضرت امام(ره) بود که آحاد ملت را زیر چتر ولایت‌مداری جمع کرد و با استفاده از ظرفیت عظیم ملی توانست جنگ هشت ساله نابرابر با دنیای استکبار را به نحو احسنت مدیریت کند.

وی، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و تقارن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری شهادت سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: فرهنگ دفاع مقدس بر گرفته از نهضت عاشوراست.

این مقام مسئول، افزود: نهضت عاشورا برای رزمندگان به زمان خاصی اختصاص نداشت؛ فرهنگ عاشورا در بین رزمندگان به هر روز سال اختصاص داشت و فقط آن را به ایام محرم محدود نکرده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز گفت: فرهنگ عاشورا در رفتار، گفتار و ابعاد مختلف حماسی‌، سیاسی‌، ولایت‌مداری و دینی رزمندگان اسلام نهادینه شده بود.

وی گفت: امروزه نیز اگر می‌خواهیم ارزشهای هشت سال دفاع مقدس و آرمانهای امام و شهدا برای نسل‌های متمادی ماندگار باشد باید آنها را در قالب عاشورایی بیان کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در پایان از مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری برای حضور و مشارکت در برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مراسم های معنوی دوماه محرم و صفر و بویژه اربعین حسینی دعوت کرد.

ارسال نظرات