خبرهای داغ:

دوخت هنرمند آذربایجانی به دومین نمایشگاه لباس عاشورایی راه یافت

اثر دوخت لیلاسادات طائبی از هنرمندان آذربایجان سرقی به دومین نمایشگاه سراسری لباس عاشورایی راه یافت.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۶۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در دومین نمایشگاه و جشنواره  سراسری لباس عاشورایی اثر هنرمند فعال استان لیلاسادات طائبی در بخش طراحی پوشاک آیینی بانوان دیده می شود.

به کارگیری علایم و نشانه های اقوام ایرانی در لباس های مذهبی و عاشورایی از جمله مشخصه های لباس طراحی شده توسط  این هنرمند است که به نامشان ثبت شده و نشان ملی شیما نیز خواهد گرفت.

دومین نمایشگاه و جشنواره  سراسری لباس عاشورایی با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی و استفاده از قابلیت های طراحی، دوخت و تولید در عرصه لباس های عاشورایی  است و همچنین پرداختن به شعائر مذهبی، عاشورایی و تأثیر آن در شئونات مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه و کارکرد آن در سبک زندگی اسلامی و ایرانی  از دیگر اهداف این رویداد است.

لیلاسادات طائبی دانش آموخته کارشناسی تکنولوژی رشته طراحی و دوخت دانشگاه روزبه زنجان می یاشد که  پیش از این در جشنواره های مختلفی از جمله سومین جشنواره استانی مد و لباس آذربایجان شرقی موفق به کسب مقامهای برتر شده است.

دومین نمایشگاه سراسری نماد و لباس عاشورایی به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس و با حضور مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر شنبه ۲۵ شهریور سال جاری در تالار وحدت تهران آغاز به کار کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها