یک میلیارد تومان کمک در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها به صورت نقد و کالا در سطح استان کردستان جمع آوری شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۵۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد رسول شیخی زاده، مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه مرحله نخست جشن عاطفه‌ها با هدف تامین نیاز‌های تحصیلی دانش آموزان بی بضاعت در آستانه سال تحصیلی جدید برگزار شد، عنوان کرد: مرحله دوم این جشن در ۱۹ مهر ماه و در هزار مدرسه استان با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند همان مدارس برگزار می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه، سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در جشن عاطفه‌ها به نیازمندان استان کمک شد، افزود: یک میلیارد تومان کمک در مرحله نخست جشن عاطفه‌های سال جاری نیز به صورت نقد و کالا از خیران استان جمع آوری شد.

شیخی زاده با اشاره به میزان کمک‌های مردمی به جشن عاطفه‌ها در شهرستان‌های استان اعلام کرد: به ترتیب میزان کمک‌های جمع آوری شده، شهرستان دیواندره ۱۷۹ میلیون تومان، کامیاران ۱۵۱ میلیون تومان، منطقه یک سنندج ۱۲۹ میلیون تومان، منطقه دو سنندج ۱۰۰ میلیون تومان، قروه ۹۴ میلیون تومان، بانه ۸۲ میلیون تومان، دهگلان ۷۳ میلیون تومان، بیجار ۴۳ میلیون تومان، مریوان ۴۰ میلیون تومان، سقز ۳۴ میلیون تومان، مریوان ۴۰ میلیون تومان، سقز ۳۴ میلیون تومان و سروآباد ۱۶ میلیون تومان بود.

وی در ادامه گفت: همه کمک‌های جمع آوری شده در جشن عاطفه‌ها در بین هفت هزار دانش آموز نیازمند تحت حمایت این نهاد در سطح استان توزیع شد.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه میانگین کمک‌های مردمی به نیازمندان استان نسبت به میانگین کشوری رقم بالایی است، عنوان کرد: در جهت هدایت این کمک‌ها به سمت نیازمندان واقعی استان به همکاری و هم افزایی موسسات خیریه، دستگاه ها، صنوف و اقشار مختلف جامعه با هدف کمک به رفع محرومیت استان نیاز است.

وی درادامه با اشاره به طرح اکرام ایتام و محسنین به عنوان یکی از طرح‌های ویژه این نهاد افزود: با توجه به وجود ۲۵ هزار خانوار دارای زن سرپرست خانوار، کودکان این خانوار‌ها در جهت تامین نیاز‌های ضروری زندگی به مشارکت خیران نیازمند هستند و افراد خیرخواه می‌توانند با ثبت نام در این طرح، حامی یک یا چند کودک یتیم نیازمند شوند و به صورت ماهانه مبالغی در حد توان خود به حساب این کودکان واریز کنند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات