رئیس بیست و نهمین همایش بیماری های کودکان، با اشاره به افزایش وزن کودکان ایرانی، گفت: نباید اصرار کنیم بچه ها غذای بیشتر بخورند.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۳۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی ربانی در آستانه برگزاری همایش بیماری های کودکان، افزود: یکی از معضلاتی که در طب کودکان و افراد زیر بلوغ با آن روبرو هستیم افزایش وزن کودکان است که باعث آسیب سلامت آنها می شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: متاسفانه فرهنگ آپارتمان نشینی، فرهنگ بد غذایی و استفاده بیش از حد از فست فودها و غذاهای پرکالری، باعث افزایش بافت چربی در بدن می شود که منجر به چاقی می گردد.

وی ادامه داد: چاقی در یک طیف متفاوتی به ارگان های بدن آسیب می زند و این یک هشدار جدی است که سلامت جامعه را تهدید می کند.

ربانی اظهار داشت: به طور متوسط در دوران کودکی بعد از دوسالگی، هر سال حدود ۲ کیلوگرم باید وزن اضافه شود و هرچه بیشتر از این باشد یعنی به سمت چاقی سوق پیدا می کنیم و در دوران بلوغ این افزایش وزن بیشتر می شود.

وی ادامه داد: از آنجا که چاقی مادر بیماری ها است، باعث فشارخون، آسیب مفاصل، چرب شدن کبد، محدود کردن فعالیت روزمره و موجب تسریع بلوغ می شود، قند خون و چربی خون را بالا می برد و به قلب و ریه فشار می آورد و ممکن است مقدمات ورود به دیابت و اختلالات متابولیک را در این افراد ایجاد کند.

رئیس بیست و هفتمین همایش بیماری های کودکان ایران، گفت: یکی از محورهای مهم همایش پیش رو، چاقی است که قرار است با حضور اساتید و اندیشمندان این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی به خانواده ها هشدار داد از اصرار در خوراندن غذای مازاد به بچه ها خودداری کنند و از بابت پرخوری بچه ها لذت نبرند و بدانند بچه ها در حد نیاز فیزیولوژی بدن شان غذا خواهند خورد و ما باید غذاهای مناسب و بهداشتی تامین کنیم نه اینکه اصرار کنیم غذای بیشتر بخورند.

ربانی در پایان با اشاره به برگزاری جشن پنجاهمین سال افتتاح مرکز طبی کودکان در اولین شب همایش بیماری های کودکان، از همه فارغ التحصیلان دعوت کرد در این جشن حضور پیدا کنند.

بیست و نهمین همایش بیماری های کودکان از ۴ تا ۷ آبان ۹۶ در سالن اجتماعات مرکز طبی تهران برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها