در تلاشیم با توسعه کشت و فراوری گیاهان داروئی مخصوصا "گل محمدی و آویشن ضمن توانمند سازی جوامع روستائی، مردم را در طرح های حفاظتی منابع طبیعی مشارکت دهیم.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۰۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر اجرائی مدیریت جامع منطقه پایلوت آرپاچای در بازدید استاندار از نهالستان کوشکن و گلخانه تولید گیاهان داروئی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: گل محمدی در عرصه های ملی و در قالب طرح های مشارکتی برای خانوارهای روستایی هدف بسیار باصرفه و اقتصادی کشت و توسعه داده می شود.

دکتر حسین حسینی منفرد افزود: میزان تولید گل محمدی در شرایط دیم حدود 1.5 تن در هکتار می باشد و تا سال 95، 33 هکتار از اراضی استان زیر کشت گل محمدی بوده و برنامه ریزی اداره کل برای توسعه کشت دیم این گونه‌ی استراتژیک در استان می باشد که خوشبختانه استقبال مردم از کشت این گونه بسیار مطلوب می‌باشد.

مدیر اجرائی مدیریت جامع منطقه پایلوت آرپاچای با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی زنان روستایی آقبلاغ با پیگیری های اداره ترویج در منطقه پایلوت اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز زنجان تصریح کرد: در تلاشیم با توسعه کشت و فراوری گیاهان داروئی مخصوصا" گل محمدی و آویشن ضمن توانمند سازی جوامع روستائی ، مردم را در طرح های حفاظتی منابع طبیعی مشارکت دهیم.

 

ارسال نظرات