برخی مکمل ها همراه با یک رژیم سالم، ورزش منظم، مدیریت استرس و ... از بهترین گزینه ها برای رفع کمردرد هستند. به طوری که با مصرف آنها شاید نیازی به مصرف قرص های مسکن نداشته باشید.
کد خبر: ۸۹۲۰۹۹۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، فراموش نکنید که برای مصرف هر نوع مکمل، از پزشک تان مشورت بگیرید، بخصوص اگر در حال مصرف داروهای دیگری هم هستید چون ممکن است دچار عوارض ناشی از تداخل دارویی شوید. در اینجا ۵ مکمل طبیعی برای کاهش موثر درد کمر معرفی شده است:

ویتامین دی:

اگر شما مبتلا به درد کمر هستید، کمبود ویتامین دی می تواند این درد را تشدید کند. مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین دی در مبتلایان به تنگی کانال نخاع نیز شایع است. مصرف روزانه ۱۵ میکروگرم ویتامین دی برای اکثر مردم ضروری است. می توان با قرارگیری روزانه ۲۰ دقیقه در معرض نور خورشید، و مصرف مواد غذایی غنی شده با این ویتامین، کمبود آن را جبران کرد.

امگا ۳ و اسیدهای چرب:

مصرف این نوع چربی ها باعث کاهش میزان التهاب در بدن می شود. التهاب یکی از اصلی ترین دلایل ابتلا به کمردرد است. مکمل های امگا ۳ به صورت کپسول در دسترس هستند و البته برای دریافت دوز مناسب آنها باید با پزشک تان مشورت کنید چون مصرف دوزهای بالاتر این مکمل ها می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد و یا با داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته باشد. مصرف ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، ساردین، ماهی تن و همچنین مصرف سبزیجات تیره رنگ نیز امگا ۳ بدن را تامین می کند.

زردچوبه:

خواص ضد التهابی زردچوبه، این ادویه پرطرفدار، ثابت شده است؛ آنهم برای کاهش دردهای مفصلی و کمردرد. زردچوبه برای بیشتر افراد بالغ بی‌ خطر است؛ زردچوبه به عنوان یک مکمل غذایی برای افرادی که بیماری کیسه صفرا دارند، توصیه نمی ‌شود؛ زیرا باعث تشدید این بیماری ‌ها می ‌گردد.

گلوکوزامین و کندراتین:

این دو ترکیب به صورت طبیعی در بدن وجود دارند؛ اسید گلوکونیک به صورت مایع و در مفاصل و کندراتین در غضروف دور مفاصل وجود دارد. اگرچه تحقیقاتی در زمینه تاثیر مکمل ‌های اسید گلوکونیک و کندراتین بر روی افرادی که کمردرد دارند، وجود ندارد؛ اما تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌ دهد این مکمل‌ها بر روی درد مزمن زانو تاثیر دارند. بیشتر افراد از این مکمل‌ها برای دردهای مزمنی همچون درد بخش پایین کمر استفاده می ‌کنند. پزشک شما فاکتورهای شخصی شما از جمله سن و سلامت عمومی را بررسی کرده و دوز مناسب از این مکمل را برایتان تجویز می ‌کند.

کپسایسین:

کپسایسین یک مکمل غذایی نیست بلکه به صورت کرم است و روزانه ۳ تا ۴ بار روی پوست مالیده می ‌شود. این کرم از طریق حساسیت‌ زدایی کانال‌ هایی که سیگنال درد را به گیرنده‌ های مغزی می‌ فرستند، کار می‌ کند. طبق بررسی ها کپسایسین از دردهای اسکلتی عضلانی می کاهد و تاثیر آن به مدت ۴ تا ۸ هفته باقی می ماند.

منبع: آوای سلامت

ارسال نظرات
پر بیننده ها