خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی از روز اول محرم آغاز می شود و تا پایان صفر ادامه دارد و طی این دوماه برنامه های متعددی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۲۰۹۹۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام منصور هاشمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:  بقای اسلام بسته به محرم و صفر است. یکی از بالاترین نیات در موقوفات مربوط به بحث عزاداری٬ تعزیه و اطعام در ایام محرم و صفر است.

 وی عنوان کرد: طی محرم و صفر سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می شود و تلاش می کنیم تا علاوه بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی٬ نیات واقفین خیراندیش را اجرا کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهارکرد: سوگواره بصیرت عاشورایی از روز اول محرم آغاز می شود و تا پایان صفر ادامه دارد و طی این دوماه برنامه های متعددی برگزار خواهد شد.

 وی افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی با مراسم شیرخوارگان حسینی در روز جمعه اول محرم شروع می شود که این مراسم به صورت جهانی و همزمان در ساعت  9:30  صبح برگزار خواهد شد و در بقاع شاخص خراسان جنوبی هم برگزار می شود. 

هاشمی ادامه داد: مراسم عزاداری " اهلی من العسل" هم به یاد حضرت قاسم ابن علی(ع) در روز ششم محرم با حضور جمع کثیری از نوجوانان برگزار می شود که در این خصوص هم برنامه محوری در امامزادگان سید محمد و ابراهیم فردوس خواهد بود.

 وی بیان کرد: مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی هم در تمام بقاع متبرکه و به صورت شاخص برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در 12 محرم نیز در بقاع شاخص استان برگزار می شود که برنامه شاخص در امامزاده سیدعلوی چنشت خواهد بود اظهارکرد: برگزاری مراسم عزاداری امام سجاد(ع)، نهضت بیداری با خطبه های زینبی، اربعین حسینی، تجمع لبیک یا رسول الله(ص)، برپایی خیمه های معرفت و ... از دیگر برنامه های اجرایی خواهد بود.

 هاشمی با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در 54 بقعه استان برگزار می شود گفت: در این خصوص 71 روحانی به بقاع متبرکه اعزام می شوند که 23 روحانی از قم، 38 روحانی بومی و 10 روحانی مستقر در بقاع متبرکه هستند.

 وی با اشاره به اینکه یک هزار و 789موقوفه در استان برای عزاداری امام حسین(ع) وجود دارد گفت: از این تعداد 428 موقوفه در بیرجند، 231 موقوفه در خوسف، 198 موقوفه در فردوس، 182 موقوفه در قاین، 176 موقوفه در طبس، 173 موقوفه در سربیشه، 155 موقوفه در نهبندان، 81 موقوفه در بشرویه، 73 موقوفه در خضری، 46 موقوفه در زیرکوه، 46 موقوفه در سرایان وجوددارد.

 هاشمی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون درآمدهای موقافات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد افزایش یافته است، همچنین درآمد بقاع متبرکه هم از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد افزایش داشته است که این نشان از برنامه ریزی های بهتر اوقاف دارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها