به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس:

اجرای بیش از 40 برنامه متنوع در قشم

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیش از ۴0برنامه متنوع در این شهرستان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۹۲۰۹۶۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان هرمزگان ؛ سرگرد پاسدار حمید کمالی ، جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم در تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداست این هفته و تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)  اظهار کرد : ۴۱ برنامه متنوع فرهنگی ،هنری ، مذهبی و ورزشی  به مناسبت هفته دفاع مقدس درشهرستان قشم برگزار می شود.

وی افزود : اولین برنامه هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح در روز جمعه ۳۱ شهریورماه از ساعت ۷:۰۰ صبح در مقابل مهدیه شهدای گمنام این شهرستان برگزار می شود .

جانشین ناحیه مقاومت قشم اظهار کرد: شاخص ترین برنامه های هفته دفاع مقدس شامل غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا ، رژه حماسی نیروهای مسلح،ایستگاه صلواتی،برپایی نمایشگاه صنایع دستی  و اقتصاد مقاومتی ،افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس،ساخت ماکت و نمایشگاه سفالگری ادوات جنگی و نقاشی دفاع مقدس ،همایش پیاده روی خانوادگی محرم،همایش ائمه جمعه و جماعات، یادواره شهداء ،اعزام به اردوی جهادی،دیدار با خانواده شهداء و رزمندگان دفاع مقدس،برگزاری نهضت روشنگری،افتتاح مدرسه باغ بالا(در راستای طرح تحول محلات)،اعزام تیم پزشکی،برگزاری مجمع عالی بسیج شهرستان و برگزاری اختتامیه جشنواره مدافعان حرم است .

کمالی دفاع مقدس را یکی از رویدادهای مهم ایران دانست و افزود : کشور عراق به همراه استکبار جهانی جنگی را بر ما تحمیل کرد که دنیا شاهد ایثار ، رشادت و  از خود گذشتگی جوانان غیور ایران شد.

وی با بیان اینکه  در هشت سال جنگ تحمیلی رزمندگان انقلاب اسلامی در برابر استکبار و ایادی آن با تکیه بر آموزه های عاشورای حسینی ایستادگی کردند ، افزود: دفاع مقدس یک حادثه الهی در امتداد عاشوراست و انقلاب اسلامی یک فرهنگ دینی برای لبیک به ندای امام حسین (ع) است.

سرگرد کمالی اظهار کرد: سالگرد دفاع مقدس توفیقی برای بازخوانی هشت سال عشق و ایثار، عرفان و فنا شدن در بطن و متن حقیقت است بنابراین توجه به این امر لازم و ضروری است.

وی هدف از برگزاری هفته دفاع مقدس بیان واقعیت‌ها و ارزش‌ها و همچنین نمایش قدرت و توان نظامی ، انتظامی و نیروهای بسیجی و ارزیابی و انسجام بین نیروها عنوان کرد و گفت : رزمندگان در دوران دفاع مقدس تنها با رژیم بعث عراق مقابله نکردند بلکه با کشورهای تا دندان مسلح جهان مقابله کردند.

 

ارسال نظرات