شورای امر به معروف و نهی از منکر بسیج کارگری استان یزد با حضور مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ،مسئول سازمان بسیج کارگری،مسئول امر به معروف و نهی از منکر سپاه الغدیر و سرمربی صالحین بسیج کارگری استان یزد تشکیل شد.
کد خبر: ۸۹۲۰۹۶۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، در این جلسه محمد رضا نیک نام مسئول سازمان بسیج کارگری استان یزد بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دین است که باید مد نظر قرار گیرد نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسؤولیت های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می افتد.

وی ادامه داد شوراهای امر به معروف و نهی از منکر این قشر  در مرکز و کلیه شهرستان ها فعال بوده و جلسات مربوطه را برگزار می نمایند وعمده ترین مشکلات و معضلات احصا شده واحدهای تولیدی استان مصرف مواد مخدر،کم کاری ومشکلات اخلاقی که بیشتر در ارتباط کاری کارگران زن و مرد در کنار هم به وجود می آید و در نهایت باعث انزوای کارگر و مشکلات خانوادگی برای وی می باشد

محمد رضا نیک نام ادامه داد :معروفات هم در محیط های کارگری کمتر شده است و مهمترین معروفات احصا شده در این قشر،نماز جماعت ،وجدان کاری وایثار می باشد که کمتر به آنها توجه شده است.

مسئول سازمان بسیج کارگری استان گفت:باید مسائل و معضلات را به صورت تخصصی در جلسات ماهیانه با حضور تشکلات کارگری مورد بحث قرار دهیم و راهکارهای مناسب در جهت به حداقل رساندن آنها ارائه دهیم و جهت اذجرا به شهرستان ها ابلاغ نماییم.

 

در ادامه مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان بیان داشت: باید شیوه های مدیریتی و تفکر مان را منطبق به روز کنیم  و با مدیریت دقیق منابعمان ،کاری کنیم که فرصت ها را از دست ندهیم.

محمد حسین ریاحی ادامه داد:در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید عارضه یابی سطحی را کنار بگذاریم  و به صورت عمقی به این مساله توجه نماییم. مهم اخلاقیات است اول معروف ها را بشناسیم بعد  اعتقاداتی که فرد دارد در حوزه کاری مانند تعصب کاری وجدان کاری احترام، فرهنگ تلاش ،فرهنگ خانواده وفرهنگ زندگی را تقویت نماییم.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد:بیاییم عارضه یابی عمیق انجام دهیم.که اگر این کار را بکنیم سر شاخه هایی پیدا می کنیم که این سر شاخه ها موجب نگاه سطحی میشود، بیاییم روی این سرشاخه ها کار کنیم.

 

در ادامه مسئول امر به معروف سپاه الغدیر استان یزد بیان داشت:اگر امر به معروف در جامعه ما فرهنگ شود خود به خود منکر کنار کشیده می شودو سه عامل نیاز است که امر به معروف انجام شود

عامل درونی تقوا و ایمان ،اجرای امر به معروف توسط مسئولین حکومتی ،نظارت عمومی مردم

وی ادامه داد :از کسانی که در حوزه امر به معروف  کار می کنند خواستیم که بروند در سه موضوع

از قبیل تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در محل کار سازمانی خود ،شناخت راه و روش امر کردن به معروف به جای استفاده از روش های نامتعارف ،تشویق و پشتیبانی از کسی که کار معروف انجام می دهد.

آنوقت است که این فریضه تقویت می شود.

انتهای پیام/ر

ارسال نظرات