خبرهای داغ:
نشست ماهانه کارگروه «تبیین جهانی الگوی سوم» با حضور جمعی از کارشناسان و متخصصان حوزه زنان عضو در این کارگروه، عصر امروز در سازمان مجمع جهانی تقریب مذاهب برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۲۰۹۴۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، مدیر روابط عمومی سازمان بسیج جامعه زنان کشور، فاطمه سادات قریشی گفت: دهمین نشست ماهانه کارگروه تخصصی «تبیین جهانی الگوی سوم» که متشکل از کارشناسان از نهادهای مختلف است امروز  پیرامون برگزاری همایش بین المللی الگوی سوم است، امروز برگزار می شود.

وی افزود: این نشست ها بر اساس پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار زن شهید است که به همت بسیج جامعه زنان کشور در اسفند 91 برگزار شد، ایشان در این پیام برای نخستین بار از اصطلاح الگوی سوم زنان استفاده کردند.

قریشی ادامه داد: در این پیام الگوی اول زنان زن شرقی است که هیچ نقشی در تاریخ سازی ندارد و الگوی دوم زنان غربی هستند که ابزار جنسی مردان و در خدمت سرمایه ‌داری جدید هستند، اما الگوی سوم «شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس» هستند که «زن نه شرقی، نه غربی» است.

قریشی با بیان اینکه سازمان بسیج جامعه زنان کشور برای تبیین جهانی این الگو، سلسله نشست های تخصصی را برگزار می کند، تصریح کرد: تا کنون 9 نشست تخصصی با حضور بانوان فعال ایرانی و غیرایرانی برگزار شده است.

وی افزود: در این نشست که عصر امروز برگزار می شود، کارشناسان علاوه بر برنامه ریزی ساز و کار برگزاری همایش، در خصوص دیگر راهکارهای تبیین این الگو در سطح کشورهای مسلمان نیز به تبادل نظر خواهند پرداخت.

ارسال نظرات