کد خبر: ۸۹۲۰۹۰۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه طرح‌های مختلفی به‌منظور مشارکت خیران در برنامه‌های محرومیت‌زدایی این نهاد اجرا می‌شود، گفت: مشارکت خیران در برنامه‌های کمیته امداد موجب می‌شود نیاز مددجویان تحت حمایت این نهاد در بخش‌های مختلف به خدمت اثربخش به آن‌ها تبدیل شود.

هدایت صفری با قدردانی از مشارکت مناسب خیران زنجانی در برنامه‌های کمیته امداد استان زنجان، افزود: خیران زنجانی  با مشارکت در طرح‌های مختلف کمیته امداد در پنج‌ماهه نخست امسال بیش از 12 میلیارد و 446 میلیارد به مددجویان تحت حمایت این نهاد کمک کرده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: خیران زنجانی در قالب طرح‌های اکرام و محسنین ، زکات ، صدقات و طرح‌های مبتنی بر نیاز ازجمله درمان ، مسکن ، آموزش ، اشتغال، فرهنگی و برنامه‌های ماه رمضان به جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان کمک کرده‌اند.

وی بابیان اینکه بر اساس آمارهای موجود خیران زنجانی در طرح‌های اجرایی کمیته امداد در پنج‌ماهه ابتدایی سال گذشته هفت میلیارد و 600 میلیون تومان مشارکت کرده‌اند ، افزود : میزان مشارکت مردم نیکوکار استان زنجان در حوزه کمک به جامعه هدف کمیته امداد در پنج‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 63درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه از مجموع مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد چهار میلیارد و 700 میلیون تومان در قالب زکات انجام‌شده است ، گفت : مردم استان زنجان همچنین در پنج‌ماهه ابتدایی امسال بیش از دو میلیارد و 500میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: خیران زنجانی با افزایش 107 درصدی مشارکت در طرح‌های مبتنی بر نیاز مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در پنج‌ماهه نخست امسال نزدیک به دو میلیارد و 700 میلیون تومان برای درمان ، مسکن ، اشتغال و آموزش جامعه هدف این نهاد کمک کرده‌اند.

صفری با اشاره به اینکه هر شهروند زنجانی به‌طور میانگین 11هزار و 700 تومان در پنج‌ماهه نخست امسال در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد مشارکت کرده است ، افزود : میانگین سرانه مشارکت شهروندان زنجانی در طرح‌های مشارکتی کمیته امداد استان زنجان به‌منظور کمک به جامعه هدف این نهاد نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد افزایش داشته است .

وی بابیان اینکه افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد نشان از ارتقاء میزان اعتماد خیران به  کارکردهای این نهاد در حوزه محرومیت‌زدایی دارد، گفت : زمینه توسعه کارهای خیر در استان زنجان فراهم است و تلاش می‌کنیم با فعالیت اثربخش در حوزه محرومیت‌زدایی میزان مشارکت خیران را در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد افزایش دهیم.

صفری همچنین افزود: توسعه مشارکت الکترونیکی خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان به‌منظور افزایش سرعت در خدمت‌رسانی و کاهش هزینه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی از اولویت‌های اصلی امسال این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی است.

ارسال نظرات