خبرهای داغ:
استاد دانشگاه گفت: دست یابی به جامعه سالم در گرو سلامت خانواده و خانواده سالم در گرو برخورداری افراد آن از سلامت روانی و داشتن ارتباط مطلوب با یکدیگر است.
کد خبر: ۸۹۲۰۸۸۲
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، احمد نطنزی مشاور و استاد دانشگاه در جلسه مشاوره خانواده در جمع خانواده های پاسدار اظهار داشت: امام صادق(ع) در این باره می فرمایند" کار خوب از همه خوب است ولی از یاران خاصش خوبتر".

وی بیان داشت: باید مشکلات خانواده­ها را قبل از اینکه تبدیل به دمل شود حل کرد و اگر حل نشد حضور در کنار یک مشاور لازم است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آموزش قبل از ازدواج نقش زیادی دارد و این آموزش حد و مرز ندارد، گفت: متاسفانه در جامعه ما نقش آموزش بسیار کمرنگ است؛ دختران و پسران ما به عنوان همسران آینده باید به درستی تربیت شوند.

نطنزی بیان کرد: تربیت فرزند موروثی نیست؛ همانطور که روابط زن و شوهر و عوامل استحکام خانواده سلیقه­ای و موروثی نیست.

وی تصریح کرد: جهت گیری­های ناهنجار باید به شکل درست و منطقی تغییر کنند و باید ضعف­های خود را اصلاح کنیم و مشورت کردن در این امور بسیار کمک کننده خواهد بود. انتخاب­های ما باید عاقلانه باشد تا زندگی عاشقانه با آن همراه شود.

  نطنزی با تأکید بر اینکه توجه کنید که مشاوری که انتخاب می­کنید امین و آشنا به اصول روانشناسی باشد ولی رواج دهنده فرهنگ غربی نباشد؛ گفت: سعی کنید مشکلات خود را در یک فضای عاطفی با همسر خود مطرح کنید.

این مشاور امور اجتماعی افزود: گفتگوی خانوادگی تضمین کننده رابطه خانوادگی است و نباید در حضور فرزندان انجام گیرد.

وی تأکید کرد: بین گفتگو و بگومگو مرزی وجود دارد و همسران باید از جر و بحث­های بی­فایده پرهیز نمایند اگرچه سخنانشان برحق باشد و با ایجاد یک فضای امن عاطفی می توان به راحتی مشکلات را حل کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها