فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه با بیان اینکه امسال هفته دفاع مقدس با آغاز ماه محرم همراه است، افزود: دوران ۸ سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس رزمندگان اسلام به تاسی از مکتب عاشورای حسینی رقم خورد.
کد خبر: ۸۹۲۰۸۵۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ علی نیک یاد عصر دیروز و در آستانه هفته دفاع مقدس در در جمع خبرنگاران تربت حیدریه اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و مقاومت و روحیه جهادی و شهادت طلبی ملت ایران است که در فضائی معنوی و با اخلاص از تمام وجود خود برای حفظ امنیت نظام مقدس ایران اسلامی تلاش کردند.
 
وی تصریح کرد: نقش مقتدرانه رهبری و ولایت فقیه در این بین بسیار برای رزمندگان مهم بود و هدایت‌های امام راحل بعنوان فرماندهی معظم کل قوا در بسیاری از مراحل سخت و عملیات‌های نفس گیر بسیار تاثیر گذار بود.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه با بیان اینکه امسال هفته دفاع مقدس با آغاز ماه محرم همراه است، افزود: دوران ۸ سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس رزمندگان اسلام به تاسی از مکتب عاشورای حسینی رقم خورد.
 
نیک یاد یکی از مهمترین اهداف این هفته را ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت به نسل‌های آینده انقلاب عنوان کرد و افزود: تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، نقش و جایگاه رهبری و همچنین وحدت نیرو‌های مسلح، تبیین الگو‌های رفتاری رزمندگان بخصوص اخلاص و معنویت از دیگر اهداف برنامه‌های هفته دفاع مقدس به شمار می‌رود.
 
دبیر ستاد هفته دفاع مقدس تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در مرکز تحولات جهان قرار گرفته و جبهه استکبار با علم به این موضوع در صدد است تا با انواع توطئه‌های مختلف این شاهرگ حیاتی جهان را بدست آورد.
 
وی با بیان اینکه اقتدار نظامی و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در بهترین حالت ممکن قرار گرفته، افزود: با توکل به خدا و هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، امروز عمق استراتژیک دفاعی کشور از مرز‌های جغرافیایی فراتر رفته و رزمندگان اسلام در کنار دریای مدیترانه با جبهه استکبار در حال مبارزه هستند.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه از برگزاری بیش از ۸۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: یادواره‌های شهدا، دیدار با خاندان معزز شهدا و ایثارگران، تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان، نشست‌های روشنگری و همچنین بررسی ابعاد جنگ تحمیلی، رژه یگان‌های نمونه گردان‌های بیت المقدس و برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان به شمار می‌رود.
 
شهرستان تربت حیدریه در دوران دفاع مقدس ۶۷۵ شهید ۲۵۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده قدیم نظام مقدس اسلامی ایران کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها