مشارکت مردمی در فرهنگ ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و ایجاد مجموعه های خیریه نظیر مهرانه، موید این ادعاست.
کد خبر: ۸۹۲۰۷۷۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار با استاندار و هیئت تجاری و بازرگانی کشور فنلاند در استان زنجان گفت: نسبت به استقرار دفاتر اقتصادی منطقه ای و تجاری کشور فنلاند در ایران و به ویژه در استان زنجان علاقمند هستیم.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه استان زنجان جهت برقراری خواهر خواندگی با استان ساووی جنوبی فنلاند آمادگی لازم را دارد.، افزود: چنانچه توافق لازم در زمینه استقرار شرکت های جدید فنلاندی در ایران انجام شود، زنجان از آمادگی لازم در زمینه استقرار دفاتر منطقه ای این شرکت ها در استان برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تنها بخش کشاورزی در استان، 32 درصد از سهم اشتغال کل استان را داراست، اظهار داشت: در سال های اخیر، روابط سیاسی و تجاری میان مقامات ارشد دو کشور ایران و فنلاند در سطح عالی برقرار شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت های موجود در دو کشور فنلاند و ایران، می توان در راستای توسعه روابط اقتصادی گام های مناسبی برداشت، تصریح کرد: هم اکنون در عالی ترین سطح از روابط سیاسی با کشور فنلاند قرار داریم و هیچ مانع سیاسی در ایجاد روابط اقتصادی و بازرگانی میان این دو کشور وجود ندارد.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه مذاکرات میان بازرگانان و هیئت های تجاری ایرانی و فنلاندی باید به توسعه روابط اقتصادی منجر شود، گفت: با توجه به استقرار شهرک آی.تی در زنجان، زمینه مناسبی جهت سرمایه گذاری و فعالیت در این حوزه در استان وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قرارگیری ایران در کمربند خشک منطقه خاورمیانه از مهم ترین مشکلات و معضلات پیش‌رو است، افزود: با توجه به اینکه کشور فنلاند در زمینه نحوه مصرف صحیح آب از توفیقات خوبی برخوردار است، کشور ایران و استان زنجان آمادگی کامل جهت استفاده از تجربیات و نظرات فنلاند در این حوزه را داراست.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه با وجود اقدامات چشمگیر انجام شده در حوزه بهداشت و درمان، به همکاری فنلاند در زمینه استفاده از تکنولوژی های روز پزشکی نیازمندیم، اظهار داشت: استان زنجان یکی از شهرهای مهم تاریخی ایران به شمار می آید و اماکن تاریخی نظیر گنبد سلطانیه، از آثار فاخر و تاریخی زنجان می باشد.

اسداله درویش امیری تصریح کرد: اجساد کشف شده مردان نمکی با قدمت 2800 ساله که در آن زمان از کفش، لباس و کمربند استفاده می کردند، بسیار مورد توجه بازدید کنندگان قرار می گیرد و دانشمندانی از دانشگاه های بزرگ کشورهای مطرح جهان جهت انجام تحقیقات علمی از این موزه بازدید می کنند.

استاندار زنجان خاطر نشان ساخت: مشارکت مردمی در فرهنگ ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و ایجاد مجموعه های خیریه نظیر مهرانه، موید این ادعاست.

 

ارسال نظرات