مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

زنجان جزو هشت استان نخست تولید کننده انگور در کشور

استان زنجان از جمله استان های مهم تولید کننده محصول انگور در سطح کشور به حساب می آید.
کد خبر: ۸۹۲۰۷۷۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان از جمله استان های مهم تولید  کننده محصول انگور در سطح کشور به حساب می آید به طوری که این استان از نظر سطح و تولید انگور جزو هشت استان نخست کشور به شمار می رود.

بهنام اوجاقلو افزود: استان زنجان همچنین در زمینه تولید کشمش نیز جزو رتبه های برتر کشوری بوده و سالانه به طور متوسط 30 هزار تن کشمش در استان تولید می شود.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت ایستاده کردن باغات انگور به عنوان راهکار افرایش بهره وری و ارتقای سطح کمی و کیفی محصول تولیدی اظهار داشت: با ایستاده کردن باغات انگور، میوه ها نور کافی دریافت کرده و به دلیل عبور جریان هوا از لای بوته ها، امکان انتقال بیماری ها از سایر باغات به حداقل می رسد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ایستاده کردن باغات انگور را در جلوگیری از شیوع بیماری سفیدک بسیار موثر دانست و تصریح کرد: سهولت انجام عملیات مختلف در سطح باغ از جمله برداشت آسان از دیگر مزایای ایستاده کردن باغات انگور به شمار می رود.

اوجاقلو گفت: باغداران استان در حال حاضر اقدام به داربستی و ایستاده کردن 550 هکتار از باغات انگور استان کرده اند و همه ساله به منظور توسعه این سطح با توجه به اهمیت موضوع، با برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی مختلف، آموزش های لازم به کشاورزان استان ارایه می شود.

ارسال نظرات