حضور مبلغان در مدارس جزء وظایف معاونت تبلیغ حوزه علمیه است

جت‌الاسلام عبدالطیف صادقی با اشاره به اینکه معاونت تبلیغ یکی از معاونت‌های حوزه علمیه است، اظهار کرد: وظیفه این معاونت تامین مبلغان در عرصه‌های مختلف تبلیغ و همچنین فراهم کردن بستر برای حضور مبلّغان در مدارس، مساجد، روستاها و بیشتر مناطق آسیب‌پذیر است.
کد خبر: ۸۹۲۰۶۶۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جلسه معاونان تبلیغ و رابطان مدارس امین استان مازندران سه‌شنبه‌شب به میزبانی شهرستان تنکابن در مجتمع فرهنگی رشد این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالطیف صادقی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه معاونت تبلیغ یکی از معاونت‌های حوزه علمیه است، اظهار کرد: وظیفه این معاونت تامین مبلغان در عرصه‌های مختلف تبلیغ و همچنین فراهم کردن بستر برای حضور مبلّغان در مدارس، مساجد، روستاها و بیشتر مناطق آسیب‌پذیر است.

وی افزود: در مازندران حدود ۲۰۰ مبلغ وجود دارد که در روستاها تحت نظارت معاونت تبلیغ مشغول تبلیغ هستند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه از بین خواهران فارغ‌التحصیل در حوزه علمیه  ۲۰۰ نفر مبلغ در استان که وظیفه‌شان حضور در مدارس است، داریم، خاطرنشان کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش‌ و پرورش استان بسته شد این خواهران اجازه حضور در مدارس در طول سال را دارند.

صادقی با اشاره به اینکه مبلغان از فرصت‌های تبلیغ در مدارس استفاده می‌کنند، گفت: این مبلغان در مدارس به احیای ارزش‌های دین، اقامه نماز و بیان معارف دین می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در عرصه‌های دیگر طلاب جوانی که تازه مشغول تحصیل هستند مقدمات تحصیل را تمام کردند آنها را در قالب طرح بینات به کار می‌گیریم تا هم طلبه در عرصه تبلیغ آهسته آهسته ورود پیدا کند هم خلع‌های موجودی تبلیغی را در جامعه بتوانیم پاسخ دهیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در این امر همکاری خوبی را دارد و به بیان اهداف این طرح پرداخت و افزود: با حضور خواهران و برادران مبلغ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس کاهش پیدا کرده که از جمله طلاق، ارتباط با جنس مخالف، وضعیتی از حجاب بهبود یافته است.

صادقی با بیان اینکه طرح امین مخفف طرح مدرسه‌ی محمد امین(ص) است و دو نوع مدرسه‌ی طرح امین وجود دارد، افزود: مدرسه نوع یک امین یک مدرسه ویژه یعنی مدیر و کارکنان آنها با تفاهم معاونت تبلیغ و آموزش‌ و پرورش انتخاب می‌شود که خروجی بسیار خوب و نیروهای ارزشی به ویژه آمادگی برای ورود در حوزه علمیه خواهران و برادران را دارند و مدرسه امین نوع دو همه مدارس را که مبلغ در آن حضور داشته باشد را شامل می‌شود.

وی در پایان گفت: معاون تبلیغ در شهرستان‌ها وظیفه هماهنگی بین مبلغان، برگزاری جلسات هم‌اندیشی ماهانه، نظارت بر عملکرد خواهران و برادران، تایید گزارش کار آنها و برگزاری همایش‌های شهرستانی و استانی و دوره‌های آموزشی را دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار