به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس؛

یادواره شهدای منطقه هیت کلیر شهرستان دلگان برگزار شد

به همت گروه جهادی راهیان، شهادت یادواره شهدای منطقه هیت کلیر شهرستان دلگان برگزار شد
کد خبر: ۸۹۲۰۶۴۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، یادواره شهدای روستای هیت کلیر شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان برگزار شده است.
حجت الاسلام والمسلمین شیرمحمدی کارشناس فرهنگی در این مراسم با بیان اینکه در تعریف مثبت اندیشی تعاریف مختلفی گفته می‌شود، گفت: برخی می‌گویند باید خوبی‌های افراد را دید، ولی از کلمات امیرالمومنین علی (ع) و متون اسلامی این را به دست آورد که مثبت اندیشی یعنی تحلیل و تفسیر حوادث، وقایع و اتفاقات که برای شخص و جامعه و خانواده اتفاق می‌افتد.
وی با بیان اینکه حوادث و وقایع را به دقت بررسی کنیم، تصریح کرد:، چون مجلس شهادت است این نکات را بیان می‌کنم، اگر کسی توفیق شهادت پیدا کرد، حتما علتی دارد و اگر کسی خوشبخت شد، حتما علتی داشته و یا دارد.
این کارشناس فرهنگی با تاکید بر اینکه هر حادثه و یا واقعه‌ای که رخ می‌دهد بدون تردید علتی دارد و به همین خاطر ممکن است برخی از افراد به آن علت توجه نکنند، افزود: امیرالمومنین علی (ع) در خطبه قاصعه نهج البلاغه که طولانی‌ترین خطبه امیرالمومنین (ع) است، در خصوص عبادت ابلیس و اینکه بعد از ۶ هزار سال عبادت از امتحان در درگاه الهی مردود شد.
حجت الاسلام والمسلمین شیرمحمدی اضافه کرد: علت اینکه ابلیس از درگاه خداوند رانده شد، تکبری بود که دامن ابلیس را گرفت.
وی در ادامه بیان کرد: برگزاری محافل معنوی و یادواره‌های شهدا می‌تواند گام مهمی در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب شکوهمند اسلامی به نسل آینده کشور داشته باشد.
این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت‌ها باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهارت در جامعه و آشنایی نسل جوان با سیره و تفکر شهدا استفاده شود.
گفتنی است این مراسم به همت گروه جهادی راهیان شهادت و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دلگان برگزار شده است.
در پایان این مراسم از خانواده شهید ابراهیم بامری تجلیل و قدردانی شد.
ارسال نظرات