خبرهای داغ:
تحلیلگر مسائل سیاسی در نشست بصیرت افزایی اصحاب رسانه اصفهان مطرح کرد؛
تحلیلگر مسائل سیاسی مطالبه گری را مهم‌ترین نقطه قوت رسانه ها عنوان کرد و گفت: نباید از این موضوع غفلت کرد، مطالبه گر ارزش‌ها، آرمان‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی باشید از مسئولان پیگیر اجرای وعده‌هایشان و واکنش‌های مناسب در برابر زیاده‌خواهی‌ها غرب از نظام باشید.
کد خبر: ۸۹۲۰۶۴۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، ناصر بهرامی صبح امروز در اولین نشست بصیرت افزایی اصحاب رسانه در اصفهان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته دفاع مقدس اظهار کرد: درخت انقلاب اسلامی با جان‌فشانی رزمندگان و خون شهدا در دوران دفاع مقدس آبیاری شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه دفاع مقدس عامل مانایی ادبیات انقلاب اسلامی شد، گفت: امام راحل در کلامی فرمودند دو ابر قدرت جهانی در دفاع مقدس از جمهوری اسلامی شکست خوردند.

* انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی را به دنیا معرفی کرد

وی با اظهار اینکه انقلاب اسلامی در زمانه ای که تمامی دنیا به سمت انسان محوری آمد گفتمان جدیدی را نشان داد، ادامه داد: یکی از ویژگی های دفاع مقدس پیوند خوردن آن با فرهنگ عاشورایی اباعبدالله الحسین (ع) بود.

بهرامی زنده بودن انقلاب اسلامی را مدیون حضرت سیدالشهدا (ع) است، گفت: امروز اگر رزمندگان یمنی در برابر مزدوران سعودی این‌گونه دفاع می کنند برگرفته از فرهنگ و تفکر گفتمانی انقلاب اسلامی است.

* جوانان امروز کمتر از جوانان ابتدای انقلاب نیستند

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در مورد چرایی این گرامیداشت باید به مردم اطلاع رسانی شود.

وی گفت: باید به مردم نشان دهیم که همان‌طور که امت ما در دهه شصت از انقلاب دفاع کردند امروز نیز در دهه نود اینن چنین افرادی وجود دارند که شهید حججی‌ها نمادی از این موضوع هستند.

* لزوم حفظ روحیه انقلابی

بهرامی با اشاره به اهمیت داشتن روحیه انقلابی، گفت: برخی اعتقاد به کنار گذاشتن روحیه انقلابی هستند و خواهان جمهوری اسلامی بدون گفتمان انقلاب‌اند.

وی با بیان اینکه اهالی رسانه باید عمار انقلاب باشند، اظهار کرد: نقش عمار انقلاب توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان دیده بان نظام است که چه می‌گویند و وظیفه ما در قبال آن‌ پیگیر مطالبات ایشان است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به وضعیت حساس جامعه جهانی، گفت: زندگی بشر امروز تحت انقلاب سوم یعنی انفجار اطلاعات قرارگرفته‌است، امروز به‌جای اینکه تابع مغز و دل خود باشند تحت تسلط چشم و گوش خود شده‌اند که رسانه ها در این زمینه رسالت سنگینی را بر عهده دارند.

* رسانه مهم‌ترین ابزار برای قدرت هوشمند

بهرامی با توصیه اهالی رسانه به مطالعه کتاب «آینده قدرت»، گفت: در این کتاب عنوان شده که دنیا دیگر به دنبال قدرت های فعلی نسیتند و دنبال قدرت هوشمند هستند؛ مسلماً رسانه مهم‌ترین ابزار برای قدرت هوشمند خواهد بود.

وی با اشاره به تصرف عراق در مدت کمتر از دو هفته توسط آمریکا، اظهار کرد: آمریکا در کنار قدرت نظامی خود با هجمه رسانه‌ای توانست این موضوع را رقم بزند.

* جابجایی و پراکندگی قدرت دو رویداد بزرگ قرن حاضر

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در قرن بیست و یکم دو اتفاق در حال رخ دادن است، گفت: جابجایی و پراکندگی قدرت دو رویداد بزرگ در قرن حاضر است.

بهرامی پراکندگی قدرت را معضل امروز حکومت‌ها عنوان کرد و افزود: دوران امروزی کثرت رویدادها و اطلاعات است.

وی با بیان اینکه تحلیلگران غربی معتقدند باید مسلط بر اراده‌ها و تغییر باورها بود، اظهار کرد: در این نگاه بمباران اطلاعاتی توصیه می‌شود که افراد دیگر توان تمییز و تصمیم‌گیری صحیح را نداشته باشند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه جهان تا به امروز این‌قدر واگرا نبوده است، گفت: این مسئله نشأت گرفته از پراکندگی قدرت است.

بهرامی با اشاره به دعوای امروز بین کره شمالی و آمریکا، اظهار کرد: حقیقت و علت اصلی این رجزخوانی‌ها علیه همدیگر این هست که آمریکا به دنبال تحت کنترل قرار دادن قدرت پراکنده آسیای غربی و شرقی به نفع خود است تا چین بر این مسئله قدرت پیدا نکند.

وی با بیان اینکه جنگ آینده، جنگ اقتصادی است، گفت: جنگ اقتصادی برگرفته از قدرت نرم است؛ قدرت استکباری نیز به دنبال تسلط بر اراده‌های افراد است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به موضوع گرفتن سلفی با خانم موگرینی توسط برخی از نمایندگان مجلس، اظهار کرد: تحلیلگران آمریکایی با دیدن این صحنه معتقد شدند قدرت نرم در ایران جواب داده است که چنین واقعه ای در مجلس که مرکز تصمیم ساز جمهوری اسلامی است، اتفاق افتاده است و همچنین در مشاورت های خود معتقدند باید فشارها بر کشور ایران زیادتر شود.

* آمریکا به دنبال استفاده ابزاری از برجام برای گرفتن امتیاز از ایران

بهرامی با اشاره به اظهار نظر کسینجر یکی از تحلیلگران ارشد آمریکایی، گفت: این فرد به ترامپ توصیه کرده که چرا می خواهی برجام را پاره کنی فقط آن را گروگان بگیرد و طوری رفتار کنید که ایران ناقض برجام شناخته شود و از آن ها بیشتر امتیاز بگیرد.

* مدیریت افکار عمومی بیشترین نگرانی‌ در عصر کنونی

این تحلیلگر مسائل سیاسی، نگرانی از مدیریت افکار عمومی را بیشترین نگرانی‌ها در عصر کنونی عنوان کرد و افزود: رسانه ها در شکل‌گیری افکار عمومی نقش بی‌بدیل دارد.

وی ادامه داد: اکثر مواقع هر آنچه از طرف رسانه ها عنوان می‌شود بیشتر به عنوان دغدغه مردم بیان و مردم نیز مطالبه گر آن می‌شوند.

بهرامی با بیان اینکه مدیریت افکار عمومی به دست رسانه ها است و لازم هست تا رسانه تنویر افکار عمومی انجام دهد، گفت: شاهد پیشرفت روزافزون رایانه‌ای نسبت به گذشته هستیم به شکلی که از 30 سال گذشته هر 18 ماه یک‌بار توان رایانه‌ای دو برابر شده و هزینه‌های امروز این حوزه نسبت به 30 سال قبل یک‌هزارم شده است.

* ایجاد یا مدیریت بحران راهبردهای آمریکا در منطقه

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به رخدادهای منطقه، گفت: شرایط حساس منطقه امروزه به یک نقطه باریک رسیده است؛ برخی فکر می‌کردند در فضای پسا داعش مشکلات منطقه حل می شود ولی در واقع باید دانست که راهبرد آمریکا ایجاد بحران یا مدیریت بحران در منطقه است.

وی با بیان اینکه در شرایط حساس امروز در عراقی که با از بین بردن جریان تکفیر به سمت آرامش و ثبات حرکت می کرد یک مرتبه مسئله استقلال اقلیم کردستان عراق مطرح می شود، گفت: رژیم صهیونیستی، غرب و برخی از کشورهای مرتجع منطقه حامیان اصلی این برنامه هستند و بارزانی نیز چندین جلسه در تل‌آویو، آمریکا و عربستان داشته است و این شخص به دنبال گرفتن امتیاز از دولت مرکزی عراق است.

* نهادینه کردن مسلمان کشی در پس کشتار مسلمانان میانمار

بهرامی با اشاره به کشتار زنان، کودکان و مردان مسلمان مظلوم و بی‌پناه میانمار، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی حامی اصلی این مسئله است و در پی این کار به دنبال نهادینه کردن مسلمان کشی است به همین جهت رهبر معظم انقلاب فرمودند این کار یک کار سیاسی است همچنین اسلام هراسی و نشان دادن مسلمانان به عنوان تروریسم از دیگر اهداف و پیگیری‌های رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است.

* بازی برخی جریان های داخلی در زمین دشمن

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به وضعیت داخلی کشور، گفت: شاهد یک زیاده‌خواهی از سوی برخی جریان‌ها در داخل هستیم که دشمن را نیز به طمع انداخته است و به دنبال القای چندصدایی در رئوس و حاکمیت هستند.

وی با بیان اینکه این دسته از طیف‌ها به دنبال تبدیل قطب‌بندی‌های سیاسی به قطب‌بندی‌های حکومتی است،‌ اظهار کرد: قطعاً دشمن خواهان این مسئله است و آن‌ها در حال بازی در زمین دشمن‌اند.

بهرامی ادامه داد: آن‌ها دست کشیدن از آرمان‌ها، ارزش‌ها، بایدها و نباید انقلاب اسلامی هستند و در پس حرف‌های به‌ظاهر زیبا در حال القا افکار انحرافی به مردم هستند.

* مطالبه گری مهم‌ترین نقطه قوت رسانه ها

این تحلیلگر مسائل سیاسی مطالبه گری را مهم‌ترین نقطه قوت رسانه ها عنوان کرد و افزود: نباید از این موضوع غفلت کرد، مطالبه گر ارزش‌ها، آرمان‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی باشید از مسئولان پیگیر اجرای وعده‌هایشان و واکنش‌های مناسب در برابر زیاده‌خواهی‌ها غرب از نظام باشید.

شایان ذکراست سلسله نشست‌های بصیرت افزایی اصحاب رسانه در اصفهان با حضور تحلیلگران و کارشناسان از امروز کار خود را آغاز کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها