خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه تدوین منشور ساماندهی هیئت های عزاداری و شاه حسین گویان از سال گذشته در استان آغاز شده است، گفت: این منشور در 20 بند آماده شده و ابلاغ می شود.
کد خبر: ۸۹۲۰۶۳۲
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت ‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی  اهر با موضوع عزاداری و آسیب‌های عزاداری حسینی، با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی شاهد مطرح شدن برخی از آداب و رسوم بومی به عنوان مباحث دینی در عزاداری های حسینی هستیم، گفت: درصدد سامان دادن به این موارد هستیم .
وی با اشاره به اینکه جلسات مختلفی برای ساماندهی هیئت های حسینی و دسته جات عزاداری و هیئت های شاه حسین گویان برگزار شده است، گفت: برخی از تهدیدها نیازمند آن است که بیش از هر مبحثی برای آن وقت صرف کنیم و حتی برای مقابله با این تهدیدها کارگروه های تخصصی نیز تشکیل شود.
وی بر آسیب شناسی و رفع خرافه ها و برخی آسیب هایی که منصوب به دین نیستند اما به عنوان مباحث دین به فرهنگمان نفوذ کرده اند تاکید کرد.
حجت الاسلام حسینی با تاکید بر مسجد محوری و رویکرد قرآنی تشکل های دینی، اظهارکرد: هدفمان در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی بر اصل محبت بوده و درصدد ایجاد تقابل نیستیم.
وی با اشاره به اینکه برخی ها درصدد ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و ایجاد تقابل با نظام و انقلاب اسلامی هستند، ادامه داد: دشمنان در این فکر هستند با طرح عنوان های کذایی همانند تشیع لندنی
تفرقه افکنی کنند.
حجت ‌الاسلام حسینی با تاکید بر ترویج تفکر انقلابی گری در هیئت های عزاداری، خاطرنشان کرد: با وجود تاکید مقام معظم رهبری در طول این سال ها بر تقویت تفکر انقلابی گری، متاسفانه در برخی هیئت ها به این موضوع توجه نمی شود.
وی با اشاره به اینکه بصیرت و معرفت عاشورایی است که توانسته اسلام را هدایت و رهنمود کند، افزود: محرم و صفر و عشق امام حسین(ع) بعد از یک هزار و 400 سال شیعیان را هدایت می کند.
وی با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: ایام محرم زمان معرفت افزایی بیشتر است.
حجت الاسلام حسینی با قدردانی از تلاش های دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان در خصوص ساماندهی شئون فرهنگی، اظهارکرد: ساماندهی شئون فرهنگی با همکاری، همدلی، وحدت و انسجام دستگاه های مختلف ممکن می شود .

ارسال نظرات