امام جمعه بهار با بیان اینکه روضه‌خوانی‌ها و مديحه‌سرايی مداحان باید مستند باشد، گفت: سخنرانی‌های روحانيون نيز در مجالس تلفيقی از دو پايه سياسی و اخلاقی باشد چراکه روش و حرکت امام حسين(ع) بر پايه اين دو روش بود.
کد خبر: ۸۹۲۰۵۵۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸

روش و حرکت امام حسين(ع) بر پايه سياسی و اخلاقی بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، حجت‌الاسلام حببب‌الله حاتم‌نیا در گردهمايی بزرگ روحانيون، مسئولين هيئات مذهبی و مداحان شهرستان بهار در حسينيه حضرت ابوالفضل(ع) اين شهر اظهار داشت: مشارکت افراد برای بهتر شدن و ايجاد بسترهای فرهنگی لازم است چراکه به تنهايی فعاليتی صورت نمی‌گيرد و خروجی آن جز آسيب‌ها و معضلات اجتماعی نيست.

وی با اشاره به نکاتی که در رابطه با مساجد، مجالس و تکايا در ماه محرم حائز اهميت است، افزود: مداحان باید توجه داشته باشند روضه‌خوانی‌ها و مديحه‌سرايی‌ها به صورت مستند باشد، همچنين سخنرانی‌های روحانيون نيز در مجالس تلفيقی از دو پايه سياسی و اخلاقی باشد چراکه روش و حرکت امام حسين(ع) بر پايه اين دو روش بود.

امام جمعه بهار با تاکید بر حضور ارکان تبليغی دين يعنی روحانیت در مجالس گفت: بدعت‌گذاری و ارائه الگوی غلط در عزاداری مصائب حضرت سيد الشهدا(ع) صحيح نيست و باید هوشيار باشيم.

وی با بیان اینکه هيئت‌های مذهبی باید در مراسم عزاداری به بحث نماز اول وقت و اقامه نماز جماعت توجه داشته باشند، گفت: همه ما وظيفه داريم با تأمل و تعمق در واقعه سرتاسر درس کربلا مطالعه و در ترويج صحيح آن گام برداريم و از خرافه‌گويی پرهيز شود و به اصل فلسفه قيام که همان امر به معروف و نهي از منکر است پرداخته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات