رئیس انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر:
بوشهرـ رئیس انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر گفت: به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز ماه محرم نمایش خیابانی علمدار نوشته و کار محمد مظفری در شهر بوشهر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۰۳۹۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمد مظفری در جمع خبرنگاران با اشاره به توانمندی هنرمندان بسیجی استان بوشهر اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان با تدوین برنامه‌های ویژه در ایام سال با استفاده از توانمندی هنرمندان بسیجی، نمایش‌های خود را در عرصه‌های مختلف به نمایش می‌گذارد.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام دفاع مقدس و ماه محرم از نمایش خیابانی علمدار خبرداد و خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز ماه محرم نمایش خیابانی علمدار نوشته و کار محمد مظفری در شهر بوشهر اجرا می‌شود.

رئیس انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر با بیان اینکه نمایش مذهبی علمدار لحظاتی از رشادت‌های جوانان این مرز و بوم را به تصویر می‌کشد تصریح کرد: نمایش خیابانی علمدار کاری از گروه تئاتر ایلیا و انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر  در شهر بوشهر و دیگر شهرستان‌های استان به اجرای عمومی در می‌آید.

مظفری با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، زبان هنر را بهترین وسیله برای گسترش این فرهنگ اصیل در جامعه بر شمرد.

کارگردان نمایش علمدار با تاکید بر نقش  پررنگ خانواده‌ها بخصوص مادران و همسران رزمندگان، جانبازان و شهدا در طول دفاع مقدس مادران شهدا را نماد صبر و اسوه مقاومت نامید و افزود: نمایش علمدار برگی از اسناد ایثار مادران این سرزمین در کنار فرزندانشان برای دفاع از خاک کشور است.

مظفری با تاکید بر توجه به تعزیه در ایام ماه محرم  افزود: در نمایش علمدار که توسط انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر و گروه تئاتر ایلیا تولید شده از آیین‌های مذهبی استان بوشهر بخصوص تعزیه نگاه ویژه‌ای شده است.

وی خاطر نشان کرد: نمایش خیابانی علمداربرای دومین سال پیاپی به اجرای عمومی در می‌آید و  این نمایش 31 شهریور تا پایان هفته دفاع مقدس درحسینیه عاشقان ثارالله بوشهر و دیگرشهرهای این استان به اجرای عمومی در می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات