دومین جشن بزرگ تلاش در راستای تجلیل از ۶۳۰ فرهنگی و دانش آموز افتخار آفرین و تلاشگر مقطع متوسطه کردستان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۰۳۸۷
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رشید قربانی، مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، در این آیین با تقدیر از تلاش خستگی ناپذیر دست اندرکاران تعلیم و تربیت استان اظهار کرد: اگر امروز شاهد موفقیت دانش آموزان در عرصه‌های علمی و فرهنگی هستیم، این موفقیت‌ها در سایه زحمات دلسوزانه معلمان و تلاش دانش اموزان به دست آمده است.


وی ادامه داد: با وجود مشکلاتی همچون کمبود فضا و تجهیزات آموزشی در استان، خوشبختانه شاهد موفقیت دانش آموزان در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی و پرورشی در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ بودیم که این مهم در سایه عامل فرهنگی بودن مردم استان نیز کسب شده است.



مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به برگزاری دومین جشن تلاش در استان اشاره کرد و افزود: این مراسم در راستای قدردانی از زحمات مدیران، معلمان و کلیه فعالان تعلیم و تربیت استان در حوزه آموزش متوسطه و نقش آفرینی آنان در موفقیت دانش آموزان، خودباوری و تقویت عزت نفس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان برگزار شده است.



این مقام مسئول با بیان اینکه ۹۵۰ نفر از دانش آموزان استان در کنکور سراسری رتبه زیر هزار کسب کردند، اذعان کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته از رشد ۶۰ درصدی برخوردار است.



قربانی، از موفقیت هشت نفر از دانش آموزان استان در المپیاد علمی نانو خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه دانش آموزان کردستان در این مسابقات موفق به کسب مدال طلا و رتبه نخست کشوری شدند.



وی کسب رتبه‌های برتر مسابقات علمی، عملی شاخه فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی شاخه کار دانش، جشنواره نوجوان خوارزمی، ارتقای میانگین نمرات امتحانات نهایی و کسب رتبه‌های برتر مسابقات آزمایشگاهی را از دیگر موفقیت‌های کسب شده در حوزه آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان برشمرد.



وی با بیان اینکه خوشبختانه ۹۵۰ نفر از دانش آموزان استان در کنکور سراسری ۹۶ موفق به کسب رتبه زیر هزار شده اند که در مقایسه با ۵۹۹ رتبه زیر هزار سال گذشته رشد ۶۰ درصدی داشته ایم؛ گفت: برخورداری دانش آموزان استان به اندازه استعدادشان از امکانات کشور، مطالبه عمومی مردم کردستان است.



مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خواستار بهرمندی دانش آموزان استان به فراخور استعدادشان از امکانات کشوری به عنوان مطالبه عمومی شد و افزود: اینکه امروز شاهد موفقیت دانش آموزان مان در عرصه‌های علم و فناوری هستیم نعمت بزرگی است که باید قدر دانسته شود و در همین راستا نیز می‌خواهیم مدارس و فضا‌های آموزشی ما متناسب با استعداد دانش آموزان باشد.



قربانی در پایان این مراسم نسبت به آسیب‌های اجتماعی و رفتار‌های پرخطر پیش روی دانش آموزان هشدار داد و خاطر نشان کرد: از معلمان و مربیان پرورشی و مشاوران مدارس استان می‌خواهم نسبت به آگاه کردن دانش آموزان و خانواده هایشان از این خطرات بیش از پیش تلاش کنند.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات