ضعف در مدیریت و تبانی بعضی از مدیران میانی این سازمان باعث شده است ۱۰۰ تن کالا وارد شود و فقط پنج تن آن عوارض گمرکی بدهد.اگر دولت به دنبال افزایش درآمد است باید مقابل قاچاقچیان بایستد.
کد خبر: ۸۹۲۰۳۶۰
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،غلامرضا حسن پور در یادواره شهدای اصناف در شهر قم گفت: تکیه اصناف امنیت است و اگر امنیت پایدار در کشور برقرار نباشد، اقتصاد اصناف به خطر خواهد افتاد. امنیت کشور نیز مدیون خون شهدای ۸ سال دفاع مقدس است؛ و هم اکنون مدیون شهدای مدافع حرم و مرزبانان غیور ایران است. اگر شهدایی همچون محسن حججی نبودند، مگر می‌شد کالایی از شهری به شهر دیگرد برد تا اقتصاد پویا داشت.

۲۰ درصد از صنف طلا فروشان بیکار شده اند

حسن پور افزود: راه حل رونق اقتصادی بازار و اصناف برجام نیست بلکه مجاهدت و تلاش اقتصادی با نگاه درون زا است. برجام اگر پای اصناف را نشکند، پا را از گچ بیرون نیاورده است. بعد از برجام هیچ تغییری در وضعیت معاش اصناف و بازاریان شکل نگرفته و امروز می‌توان با اطلاع دقیق گفت، پس از برجام اقتصاد اصناف و بازار به شدت دچار رکود و ورشکستگی است.

به طور مثال در صنف طلافروشان و تولید کنندگان ۲۰ % ابطال پروانه کسب داشتیم، یعنی ۲۰ درصد از صنف طلا فروشان بیکار شده اند. این در حالی است که واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند پس از برجام چند برابر شده و در حال ورشکستگی تولید کنندگان است.

خائنین داخلی از پشت خنجر به عرصه جهاد مقاومتی می زنند

رئیس بسیج اصناف کشور در ادمه گفت: مسئولین دولتی به جای شعارهای پوچ و تکیه به شیطان، به جوانان نخبه و پیرمردان با تجربه تکیه کنند.
در حالی در مرز‌ها و در جبهه مقاومت شهید می‌دهیم که خائنین داخلی از پشت به تلاشگران عرصه جهاد مقاومتی خنجر می‌زنند. ضعف در مدیریت و تبانی بعضی از مدیران میانی این سازمان باعث شده است ۱۰۰ تن کالا وارد شود و فقط پنج تن آن عوارض گمرکی بدهد.
مسئولین که در امر قاچاق سهل‌انگاری می‌کنند در خون شهدا و در تمام سرقت‌ها که ناشی از بیکاری است شریک اند.
اگر دولت به دنبال افزایش درآمد است باید مقابل قاچاق بایستد، اما امروز برعکس مشاهده می‌شود برای کسب درآمد از واحد‌های نیمه جان تولیدی مالیات‌های سرسام آور گرفته، اما قاچاقچیان به راحتی بازار را قبضه نموده اند.
همانطور که رئیس جمهور در دوران انتخابات گفتند مردم باید رونق را احساس کنند وگرنه باید گفت: آمار‌ها صحیح نیست، امروز ما به رئیس جمهور می‌گوییم آمار هایی که مدیران تابعه شما درباره قاچاق می‌دهند صحیح نیست، چون بازار چیز دیگری را مشاهده می‌کند.

بسیج اصناف با آموزش شیوه‌های فروش و بازاریابی و آموزش صادرات سعی در تقویت بازاریان دارد

حسن پور گفت: البته این مشکلات باعث نشده تا بسیج اصناف، بازارایان و تجار کشور اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی را پیگیری و اجرایی نمیاد. بسیج اصناف با آموزش شیوه‌های فروش و بازاریابی و آموزش صادرات سعی در قوت بخشیدن به بازاریان و تجار داشته باشد.
در همین راستا به زودی سایت فروش رازق راه اندازی خواهد شد که در آن به تمام بازاریان آموزش رایگان در حوزه‌های فروش، بازاریابی و صادرات صورت خواهد گرفت و همچنین هر مغازه‌دار یک مغازه‌ی مجازی خواهد داشت

ارسال نظرات