مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

مداحان باید گوش به فرمان رهبری باشند

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت:مقام معظم رهبری همیشه بایدها نبایدهای را برای مداحان متذکر می شوند و ما به عنوان پیروان ولایت باید گوشمان به فرمایشات ایشان باشد
کد خبر: ۸۹۲۰۳۵۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، در همایش روز قشر بسیج مداحان که با حضور بیش از ۳۰۰ مداح بسیجی خواهر و برادر در سالن اجتماعات نور اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شهرستان زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: ۲۲ دی الحجه مصادف با سالروز شهادت یار باوفای حضرت علی (ع) به عنوان روز قشر بسیج مداحان نامگذاری شده است.

محمدجواد جامعی افزود: مراسم روز قشر با هدف تبیین رهنمود‌های مقام معظم رهبری، آشنایی بیشتر مداحان با رخداد‌های مهم تاریخ و حوادث کربلا، آشنایی مداحان با مباحث آداب مداحی، ارتقای سطح معرفتی اخلاقی مداحان، بصیرت افزایشی وتوصیه سیاسی آنان و استقبال از ماه محرم برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش مداحان مذاکرات اهل بیت در دوران دفاع مقدس که رسالت روخوانی امام حسین را بر عهده داشته و شور بزرگی را در دل رزمندگان ایجاد می‌کردند تصریح کرد: امسال این توفیق را داریم تا همزمان با همایش روز قشر اولین یادواره شهدای مداح را برگزار و افتخار میزبانی از خانواده‌های معظم شهدا مداح در استان را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهدای مداح به ما یاد دادند که مداحان وظیفه دارند تا در همه دوره‌ها و برای همه نسل‌ها واقعه قیام عاشورا را مدیحه سرایی دلنشین و تاثیرگذار تداعی کنند و این یک مسئولیت بزرگ است اظهارداشت: ماه محرم نزدیک است و رسالت خواهران و برادران مداح سنگین‌تر می‌شود.

این مسئول بیان کرد: مقام معظم رهبری همیشه باید‌ها نباید‌های را برای مداحان متذکر می‌شوند و ما به عنوان پیروان ولایت باید گوشمان به دهان رهبرمان باشد.

جامعی تاکید کرد: مداحان ما می‌توانند همدلی و وحدت خود را افزایش داده و باعث پیشرفت یکدیگر شوند چراکه اتحاد جامعه مداحان و هیئت‌های مذهبی باعث ناکامی دشمنان می‌شود که فرهنگ و اعتقادات جوانان را نشانه گرفته‌اند.
ارسال نظرات